تماس با دفتر مرکزی : ۰۲۱۲۸۴۲۲۰۲۷

نمایندگی مجاز مرکزی تعمیرات لوازم خانگی Servicman

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی بوش | عیب یابی و رفع رایج‌ترین مشکلات این دستگاه آموزش تعمیر ماشین لباسشویی بوش | عیب یابی و رفع رایج‌ترین مشکلات این دستگاه

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی بوش در مجموعه نمایندگی

بوش، یکی از محبوب‌ترین برندهای بازار ایران

بوش یکی از محبوب‌ترین برندهای موجود در بازار ایران است و محصولات متنوعی را تولید می‌کند. یکی از بهترین محصولات بوش، ماشین لباسشویی است که با استفاده از تجهیزات و استانداردهای روز جهانی تولید می‎شود. این دستگاه‌ها قابلیت‌های بسیار زیادی دارند اما ممکن است به دلایل مختلف، دچار مشکلاتی شوند. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم به آموزش تعمیر ماشین لباسشویی بوش بپردازیم.

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی بوش در مجموعه نمایندگی ایرادات موجود در ماشین لباسشویی بوش

مشکلات مختلفی ممکن است برای ماشین‌های لباسشویی به وجود بیاید و در سیکل شستشو اختلالاتی را ایجاد کند. زمانی که با مشکلی مواجه شدید، ابتدا باید آن را عیب‌یابی کنید و با توجه به مشکلات به وجود آمده، به دنبال راه حل‌هایی برای برطرف کردن آن باشید. در ادامه قصد داریم آموزش تعمیر ماشین لباسشویی بوش را به شما ارائه کنیم.

آموزش تعمیر ساید بای ساید بوش

ماشین لباسشویی بوش روشن نمی‎شود؟

موارد بسیار زیادی می‌تواند موجب روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش شود. زمانی که با این مشکل مواجه شدید، باید موارد مختلفی را بررسی کنید. اگر سیستم بلبرینگ ناقص می‌باشد، امکان دارد ماشین لباسشویی بسیار پر سر و صدا کار کند. در برخی از ماشین آلات، بلبرینگ به صورت جداگانه از درام عقب فروخته می‎شود، با این وجود، توصیه می‌شود که هر دو درام خارجی و بلبرینگ را تعویض کنید.

تایمر اغلب به اشتباه تشخیص می‌دهد. قبل از جایگزینی تایمر، ابتدا تمام قسمت‌های معیوب را بررسی کنید. برای تعیین این که آیا تایمر معیوب اس یا خیر، مدار سیم کشی خود را بررسی کنید و از یک مولتی متر برای تایید تایمر و تواوم کار استفاده کنید.

رایج‌ترین ایرادات ماشین لباسشویی بوش در مجموعه نمایندگی برای این که متوجه بشید آیا فیوز خط دارای خطا است، از یک مولتی  متر برای آزمایش آن و تداوم کار استغاده کنید. اگر فیوز تداوم کار ندارید، حتما آن را جایگزین کنید. علاوه بر این، شما باید مسئله‌ای که موجب مشکل در فیوز می‎شود را هم بررسی کنید. برای این امر، باید اجزای کمکی مانند سیم، موتور یا پمپ تخلیه را بررسی کنید. اگر مسئله اصلی را برطرف نکنید، ممکن است فیوز جدید نیز دچار مشکلی شود.

نمایندگی تعمیرات بوش در تهران

آب از ماشین لباسشویی بوش چکه می‌کند

یکی دیگر از مواردی که در مقاله آموزش تعمیر ماشین لباسشویی بوش قصد داریم به آن بپردازیم، چکه کردن آب از دستگاه است. برای عیب‌یابی این مشکل، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید.

  • پمپ تخلیه از یک شلنگ برای تخلیه آب استفاده می‌کند. اگر این پمپ شکسته شده باشد و یا آسیب دیده باشد، یا در صورتی که بلبرینگ دستگاه دچار مشکلی باشد، ممکن است عمل تخلیه به درستی انجام نشود
  • دقت داشته باشید که پمپ تخلیه قابل تعمیر نیست اگر پمپ آب دچار نشت شود، باید آن را تعویض کنید
  • محل مهر و موم لوله ممکن است آسیب دیده باشد و باعث شود آب از آن محل نشت کند. در صورتی که مشکل اصلی شما این بخش است، هر دو لوله و یاتاقان را جایگزین کنید

ماشین لباسشویی صدای زیادی می‌دهد

دقت داشته باشید که هر صدای اضافه‌ای از ماشین لباسشویی می‌تواند نشان دهنده یک مشکل در دستگاه باشد. به همین دلیل، در صورتی که در زمان کار کردن صدای زیادی از ماشین ساطع می‎شود، باید آن اقدام به عیب یابی کنید. به همین دلیل، در ادامه مقاله آموزش تعمیر ماشین لباسشویی بوش قصد داریم نکات مهمی را در این زمینه بیان کنیم.

چرا ماشین لباسشویی بوش صدای زیادی می‌دهد | نمایندگی قبل از هر اقدامی مکان نصب لباسشویی را به دقت بررسی کنید. ماشین لباسشویی باید روی سطح هموار قرار گرفته باشد. با استفاده از پیج ­های پایین دستگاه محل قرار گیری ماشین لباس­شویی خود را تراز کنید. به آرامی لباسشویی را به جلو بکشید و شیلنگ تخلیه را به دقت نگاه کنید.در صورت وجود پارگی و یا پوسیدگی، بهتری است با یک تعمیرگاه حرفه‌ای، جهت تعویض تماس بگیرید. داخل دیگ ماشین لباسشویی خود را به دقت بررسی کنید. علت سر و صدای زیاد می­ تواند گیر کردن یک جسم خارجی در محفظه داخلی باشد. جهت خارج کردن اجسام از وسایل نوک تیز استفاده نکنید.در برخی موارد ممکن است سر و صدای زیاد به علت وجود نقص فنی در پمپ تخلیه، موتور و یا تسمه باشد.

نمایندگی تعمیرات ماشین‌لباسشویی بوش در تهران

لرزش بیش از حد نرمال ماشین لباسشویی

لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی نیز می‌تواند نشان دهنده مشکلی در دستگاه باشد. یکی از دلایلی اصلی لرزش ماشین لباسشویی، می‌تواند بارگیری نادرست باشد. لباس‌ها را کاملا باز کنید و بر حسب وزن استاندارد در دستگاه قرار دهید. کمک فنرها جهت متعادل کردن حرکت دیگ در هنگام کار کردن ماشین لباسشویی به کار می‌روند. خرابی کمک فنرها، جهت بر هم خوردن تعادل دستگاه می‎شود و صدای ناخوشایندی به وجود می‌آورد.

برای بررسی فنی کمک فنرها، باید قاب‌های عقب و جلو برداشته شود و در صورت نیاز، تعویض شوند. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند موجب لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی شود، نا میزان بودن پایه‌های ماشین لباسشویی است. در برخی از مدل‌ها، مهره‌هایی در این پایه‌ها تعبیه شده است که بعد از تراز باید به درستی سفت شوند. در صورتی که پایه‌ها در اثر حمل و نقل و یا ضربه خراب شده باشند. وزن ماشین لباسشویی به صورت متعادل روی هر  چهارپایه قرار نخواهند گرفت. در اکثر موارد تعمیر پایه‌ها امکان  پذیر نیست و باید مدل‌های جدید را جایگزین آن کنید.

نمایندگی تعمیرات ماشین‌ظرفشویی بوش در تهران

ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی‌کند

در صورتی که ماشین لباسشویی شما آب را تخلیه نمی‎کند، باید موارد زیر را بررسی کنید.

  • ممکن است فیلتر پمپ لباسشویی یا شلنگ تخلیه مسدود شده باشد
  • ممکن است در پروانه پمپ مخ و یا کرکی گیر کرده باشد و جلوی چرخش آن را گرفته باشد
  • شیلنگ آب را چک کنید که دچار گرفتگی مشده باشد. همچنین ممکن است الکتروپمپ دچار مشکلی شده باشد
  • در برخی مواقع نیز ممکن است پمپ تخلیه را تعویض کنید

ماشین لباسشویی آبگیری نمی‌کند

اگر دستگاه شما هم دارای مشکل ابگیری نکردن است، برای برطرف کردن آن نیاز به آموزش تعمیر ماشین لباسشویی بوش دارید. در ادامه موارد مهمی را در این زمینه بیان می‌کنیم.

  • ابتدا سر سیم‌ها را بررسی کنید
  • دقت داشته باشید که شیر آب متصل نشده باشد و یا آب شهری قطع نشده باشد
  • ممکن است شیلنگ‌های ورودی آب مسدود و یا دچار خمیدگی شده باشند
  • همچنین بررسی کنید شیر برقی سالم باشد
  • در نهایت هیدوستات را بررسی کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید

اشتباهات رایج در زمان استفاده از ماشین لباسشویی

همانطور که بیان شد، محصولات برند بوش با استفاده از استانداردهای روز دنیا تولید می‎شوند اما در صورتی که به درستی از آن‌ها استفاده نکنید، ممکن است دچار مشکلاتی شوند. استفاده نادرست از ماشین لباسشویی، سبب بروز مشکلات فراوان و همچنین هزینه‌های اضافی شود. بنابراین در ادامه قصد داریم 4 اشتباه رایج در زمان استفاده از ماشین لباسشویی را بررسی کنیم.

نمایندگی تعمیرات یخچال بوش در تهران

بارگیری نامناسب

اگر لباس‌های کثیف در حجم بالا در ماشین لباسشویی شسته شود، مطمئنا فشار بسیار زیادی به دستگاه می‎آید. به همین دلیل، کارشناسان این زمینه به مصرف کنندگان عزیز توصیه می‌کنند تا هرگز حجم زیادی از لباس‌ها را به یک باره در ماشین قرار ندهند.

رایج@ترین اشتباهاتت در زمان استفاده از ماشین لباسشویی و آموزش تعمیر ماشین لباسشویی بوش در نمایندگی هنگامی که دستگاه بیش از حد پر است، آب و مواد شوینده به تمام بار موجود دسترسی ندارد و لکه‌های روی لباس به خوبی پاک نمی‎شود. علاوه بر این، بارگذاری بیش از حد باعث به وجود آمدن بار ناخوشایند واشر می‎شود و موجب چروک شدن بیش از حد پارچه شود و مشکلات زیادی را برای دستگاه به وجود بیاورد که شما را نیازمند آموزش تعمیر ماشین لباسشویی بوش کند.

نمایندگی تعمیرات ساید‌بای‌ساید بوش در تهران

استفاده از پودر لباسشویی دستی

یکی از نکات بسیار مهم در زمینه استفاده از ماشین لباسشویی، استفاده از پودر ماشین مناسب است. پودرهای لباسشویی دستی در هنگام شستشو، کف زیادی را تولید می‌کنند، به همین دلیل، حباب‌های اضافی باعث آسیب رساندن به دستگاه می‎شوند و پس از آن حتی ممکن است کار دستگاه را متوقف کنند.

تمیز نکردن ماشین لباسشویی

خیلی از افراد فکر می‌کنند چون ماشین لباسشویی خود یک دستگاه شستشو است، دیگر نیازی به تمیز شدن ندارد. اما باید به این نکته دقت داشته باشید که ماشین لباسشویی‌ها نیز باید پس از هر سه ماه تمیز شوند. دقت داشته باشید که هر چند گاهی لوله‌های تخلیه و دیگ ماشین لباسشویی تمیز کنید.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده

دستورالعمل برای مقدار مواد شوینده باید به دقت دنبال شود. حتما باید به اندازه از مواد شوینده استفاده کنید. این نکته را همیشه در ذهن داشته باشید که استفاده بیش از حد از مواد شوینده، موجب پاکیزگی بیش از حد لباس‌ها نمی‎شود.

بررسی نکات مهم برای استفاده از ماشین لباسشویی بوش در نمایندگی نمایندگی، بهترین انتخاب برای تعمیر ماشین لباسشویی

در این مطلب از وب‌سایت نمایندگی، اقدام به آموزش تعمیر ماشین لباسشویی کردیم. موارد مختلف دیگری نیز ممکن است موجب خرابی ماشین‌های لباسشویی شود اما دقت داشته باشید که تمامی این مشکلات به راحتی قابل حل نیستند و برای برطرف کردن آن‌ها، نیاز به یک متخصص دارید. به همین دلیل، در صورتی که با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید و از آن‌ها کمک بخواهید. تمامی تکنیسین‌های مجموعه ما دارای مدرک معتبر هستند و دستگاه شما را با استفاده از قطعات اورجینال تعمیر می‌‎کنند.

نمایش بیشتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2
دیدگاه‌های نوشته

enemad-logo
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید