تماس با دفتر مرکزی : ۰۲۱۲۸۴۲۲۰۲۷

نمایندگی مجاز مرکزی تعمیرات لوازم خانگی Servicman

تعمیر لباسشویی aeg

تعمیر لباسشویی aeg

تعمیر لباسشویی aeg : آاگ ( AEG ) یکی از محبوب‌ترین برندهای فعال در حوزه لوازم خانگی است که می‌توان محصولات با کیفیت آن را در بیشتر خانه‌ها یافت. همچنین می‌توان گفت که اولین ماشین‌های لباسشویی با نام تجاری آاگ به خانه ما ایرانیان راه پیدا کردند. با گذر زمان نیز این برند مدل‌های جدیدی از ماشین‌های لباسشویی خود را به بازار عرضه کرد که همگی دارای کیفیت ساخت و امکانات قابل قبولی هستند. اگر شما هم از مصرف کنندگان ماشین‌های لباسشویی آاگ هستید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید؛ زیرا در ادامه با آموزش تعمیر ماشین لباسشویی آاگ همراهتان خواهیم بود.

زمان نیاز به تعمیر لباسشویی aeg

چه زمانی ماشین لباسشویی آاگ ما نیاز به تعمیر پیدا می‌کند؟

همانطور که در بخش ابتدایی مطلب گفته شد، ماشین‌های لباسشویی آاگ از دیرباز میهمان خانه ایرانیان بوده‌اند. بدیهی است که یک وسیله خانگی الکترومکانیکال ( برقی و مکانیکی ) بعد از مدتی کار با مشکلاتی مواجه شود. خرابی‌هایی که به دلیل مستهلک شدن قطعات مکانیکی و برخی اتفاقات غیر عمدی مانند نوسان برق اتفاق می‌افتند. به همین دلیل باید پس از چندین سال استفاده از ماشین لباسشویی آاگ خود منتظر خرابی‌های رایجی باشید.

مشکلات رایج در تعمیر لباسشویی aeg

تعمیر لباسشویی aeg را می توانید در صورتی که این اتفاقات برایش پیش امد برون سپاری کنید که عبارتند از:

  • نشت آب از قسمت‌های مختلف
  • ایجاد سر و صدا هنگام کار
  • نقص در قسمت‌ها برقی
  • برهم خوردن برنامه شست و شو
  • روشن نشدن دستگاه

تعمیر رایج‌ترین مشکل ماشین لباسشویی، نشت آب!

بدون شک یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی که در ماشین‌های لباسشویی رخ می‌دهد، نشتی آب است. اتفاقی که می‌تواند صحنه بسیار ناراحت کننده‌ای را در آشپزخانه منزلتان رقم بزند و باعث خراب شدن روز شما شود. اما جالب است بدانید که در بسیاری از موارد می‌توانید مشکل نشتی آب را به تنهایی از بین ببرید. به همین دلیل در آموزش تعمیر ماشین لباسشویی آاگ نحوه حل این مشکل را در ابتدا قرار داده‌ایم.

نوع آب نشت کرده و اهمیت آن در پیدا شدن نشتی

یک فوت کوزه‌گری در پیدا کردن محل نشتی آب است که شما را انجام تعمیرات کمک می‌کند. اگر ماشین لباسشویی آاگ منزلتان نشتی پیدا کرده، در مرحله اول به نوع آب توجه نمایید. در صورتی که آب نشتی زیر ماشین لباسشویی تمیز، بدون کف و بو باشد، یعنی محل نشت در مسیر ورودی آب خواهد بود. در غیر این صورت باید نشتی آب را در مسیر تخلیه و خرطومی مربوط به آن دنبال نمایید.

نحوه تشخیص نشت آب لباسشویی

محل نشتی آب

پس از اینکه نوع آب نشت کرده شما را به محل نشتی هدایت کرد، باید چند پارامتر مهم را در هر قسمت مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی مسیر ورودی آب به ماشین لباسشویی دارای یک شیر اصلی، شلنگ و اتصال مهره‌ای به بدنه ماشین لباسشویی می‌باشد. همچنین مسیر تخلیه نیز یک شلنگ خرطومی است که در صورت نشتی حتما باید تعویض گردد. اگر هم نشتی در قسمت درب را مشاهده کردید، باید کار را به تعمیرکارات حرفه‌ای بسپارید؛ زیرا تعویض واشر رینگ کار نسبتا سختی می‌باشد.

چگونه می‌توان جلوی نشت آب را گرفت؟

نشتی‌گیری ماشین لباسشویی با توجه به محل نشت با تفاوت‌های همراه است. در صورتی که شلنگ پاره شده و نشتی شدیدی دارد، به دنبال خرید یک نمونه جدید باشید؛ زیرا شلنگ‌های بیرونی ماشین لباسشویی چندان گران نیستند و با آچار فرانسه به راحتی تعویض می‌شوند. همچنین در صورت وجود نشتی جزئی در اتصالات نیز می‌توانید از نوار تفلون کمک بگیرید.

علت روشن نشدن لباسشویی

روشن نشدن ماشین لباسشویی آاگ

برخی مواقع دیده شده که ماشین لباسشویی بدون هیچ دلیل خاصی روشن نمی‌شود. در این قسمت از مطلب آموزش تعمیر ماشین لباسشویی آاگ قصد داریم بگوییم که در چنین شرایطی چه کاری را باید انجام دهید. همچنین برخی عوامل این مشکل را به راحتی می‌توانید از بین ببرید.

بررسی اتصالات برق

جالب است بدانید که در موارد بسیاری دلیل به وجود آمدن این مشکل برق نرسیدن به ماشین لباسشویی می‌باشد. به همین دلیل در چنین شرایطی باید ابتدا اتصالات برق را مورد بررسی قرار دهید. سیم دو شاخه اصلی  ماشین لباسشویی و پریزی که دستگاه به آن متصل است، مواردی هستند که باید در این شرایط مورد بررسی قرار بگیرند. همچنین اگر ماشین‌های لباسشویی آاگ دارای نمایشگر استفاده می‌کنید، برق رسیدن به ماشین لباسشویی را با مشاهده وضعیت صفحه نمایشگر می‌فهمید.

میکروسوئیچ درب

یکی از قطعاتی که در صورت خرابی جلوی روشن شدن ماشین لباسشویی را می‌گیرد، میکروسوئیچ یا همان قفل درب است. همچنین در صورت خرابی این قطعه هنگام روشن کردن ماشین لباسشویی پیغام باز بودن درب نیز دیده می‌شود. اگر دانش فنی نسبتا خوبی داشته باشید، می‌توانید میکروسوئیچ درب را طبق مراحل زیر تعویض نمایید:

  1. در ابتدا ماشین را به طور کامل از برق بکشید
  2. با استفاده از یک پیچ گوشتی دو سو زه دور واشر ماشین لباسشویی را باز کنید
  3. با کنار زدن واشر و باز کردن پیچ یا پین‌ها قطعه، میکروسوئیچ معیوب را بیرون بیاورید
  4. سپس قطعه جدید را به سوکت متصل کرده و در محلش به درستی جایگزین نمایید

خرابی برد یا دکمه لباسشویی

خرابی برد یا دکمه پاور ماشین

در برخی موارد مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی ریشه پیچیده‌ای دارد. به همین دلیل در این بخش از مطلب آموزش تعمیر ماشین لباسشویی آاگ قصد داریم بگوییم که در چنین شرایطی کار را به افراد حرفه‌ای بسپارید. زمانی که مشکلات روی برد یا پنل کنترلی مانع روشن شدن دستگاه می‌شود، پروسه تعمیر اندکی سخت‌تر خواهد شد. به همین دلیل تعمیر مشکل باید توسط تکنسین‌های حرفه‌ای صورت بگیرد.

آموزش رفع صداهای ناهنجار ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی آاگ شما اگر چند سالی عمر کرده باشد، قطعا با روشن شدنش صدای زیادی را تولید می‌کند. صدایی که قطعا برای ساکنین منزل و حتی همسایگان شما نیز آزار دهنده خواهد بود. برای همین در صورتی که ماشین لباسشویی شما صدای زیادی در هنگام کار دارد، باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

تنظیم کرده پایه‌ها

شاید تصور کنید که آموزش تعمیر ماشین لباسشویی آاگ مربوط به موارد سخت و پیچیده باشد. اما در برخی شرایط با انجام چند کار ساده می‌توانید مشکلات بزرگی را از عملکرد ماشین لباسشویی خود حذف کنید. یکی از همین ترفندها، تنظیم پایه‌ها و بالانس کردن بدنه ماشین لباسشویی است. با انجام این کار مقدار قابل توجهی از صدای ناهنجار ماشین لباسشویی کاسته می‌شود.

تعویض قطعات مکانیکی

درون ماشین لباسشویی آاگ شما قطعات مکانیکی مختلفی مانند بلبرینگ، تسمه و… وجود دارد. زمانی که چند سالی از کار دستگاه می‌گذرد، این قطعات مستهلک شده و صدای بیشتری در حین کار تولید می‌کنند. همچنین تعویض چنین قطعاتی سخت و حساس است و باید با دانش فنی بالایی انجام شود.

جایگزین کردن تسمه

اگر از مدل‌های قدیمی ماشین‌های لباسشویی آاگ استفاده می‌کنید، دستگاه شما دارای سیستم انتقال قدرت تسمه‌ای است. این قطعه پلیمری پس از مدتی کار اندکی تغییر سایز و بافت پیدا می‌کند. به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد صدا و خرابی‌ها دیگر باید هر چند وقت یکبار تعویض شود.

آموزش تعمیر برهم خوردن برنامه ماشین لباسشویی

در برخی مواقع مشکل ماشین لباسشویی مربوط به قطعات نیست و به نرم افزار آن مربوط می‌شود. در این بخش از آموزش تعمیر ماشین لباسشویی آاگ قصد داریم به حل مشکلات نرم افزاری بپردازیم. پس قبل از باز کردن پیچ‌ها و دست به آچار شدن، این بخش را از دست ندهید.

قطع و وصل جریان برق

یکی از ترفندهایی که برای ریست کردن یا بازیابی برنامه ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، قطع اتصال برق است. با انجام این کار اگر اختلالی در عملکرد برنامه وجود داشته باشد، به طور کامل برطرف می‌شود. البته این ترفند تاثیری روی تنظیمات برهم خورده دستگاه ندارد.

ریست کردن کلی ماشین لباسشویی

در برخی موارد به دلیل دستکاری نادرست پنل توسط مصرف کننده یا کودکان تنظیمات ماشین لباسشویی برهم می‌خورد. در چنین شرایطی اگر تسلط کمی بر زبان انگلیسی داشته باشید، امکان ایجاد تغییرات دلخواه را خواهید داشت. اما در مواقعی که زبان روی نمایشگر برهم خورده و دسترسی به تنظیمات امکان پذیر نیست، با توجه به دفترچه راهنما دستگاه باید ریست شود.

خرابی برد یا دکمه لباسشویی

بوی سوختگی ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی آاگ در هنگام کار کردن بوی سوختگی می دهد، لازم است سریعا برای رفع این مشکل از طریق نمایندگی اقدام کنید. خرابی موتور ماشین لباسشویی، آسیب وارد شدن به تسمه تایم ماشین، سوختن برد یا تایمر دستگاه، سوختگی المنت و … از دلایل بوی سوختگی ماشین لباسشویی هستند که تعمیرکار نمایندگی تعمیر لباسشویی aeg  با تعمیر یا تعویض قطعه، مشکل را بر طرف می نماید.

سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

یک مشکل رایج دیگر ماشین لباسشویی آاگ، سر و صدای زیاد آن هنگام کار کردن است. بررسی کنید که وسیله ای در مخزن شستشو گیر نکرده باشد همچنین ممکن است محور مخزن خراب شده باشد.

 

معرفی نمایندگی برای تعمیر لباسشویی aeg

اگر برای تعمیر لباسشویی aeg خود می خواهید از خدمات نمایندگی معتبر استفاده کنید، می توانید با مراجعه به سایت namayandegii.com، فرم ثبت درخواست خدمات موجود روی سایت را تکمیل کنید و با ذکر اسم و مدل دستگاه و همچنین قرار دادن شماره تماس خود، منتظر باشید تا با شما تماس گرفته شود.

همچنین می توانید با شماره های موجود روی سایت تماس بگیرید و درخواست اعزام تعمیرکار داشته باشید. پس از هماهنگی های لازم، تکنسین مطابق با روز و ساعت برنامه ریزی شده، در منزل شما حضور می یابد و ماشین لباسشویی را بررسی می نماید.

اگر مشکل ماشین لباسشویی آاگ شما با تعویض قطعات آسیب دیده برطرف شود، تعمیر کار با استفاده از قطعات اصل و فابریک، تعویض قطعات را انجام می دهد. پیش از اقدام به تعمیر نیز راجع به هزینه تعمیرات با شما مشورت خواهد شد و اگر موافق باشید، دستگاه باز می شود.

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی aeg، مناسب ترین هزینه را برای تعمیرات دریافت می کند تا مشتریان عزیز از کیفیت کار و قیمت مناسب خدمات، آسوده خاطر باشند.

تعمیر یا تعویض ماشین لباسشویی aeg

تعویض ماشین لباسشویی آاگ بهتر است یا تعمیر آن

شاید شما هم برای تعویض ماشین لباسشویی آاگ خود یا تعمیر آن مردد هستید و برایتان سوال است که دستگاه را تعمیر کنید بهتر است یا تعویض ؟

اکثر مشکلاتی که برای ماشین لباسشویی آاگ پیش می آید، توسط تعمیرکاران متخصص نمایندگی قابل تعمیر است و می توان بدون مشکل مجدد از دستگاه استفاده کرد اما گاها هزینه تعمیرات به قدری زیاد است که تعویض کردن، گزینه عاقلانه تری به نظر می رسد

در چه مواردی تعمیر را به افراد حرفه‌ای بسپاریم؟

مواردی که در مطلب تعمیر ماشین لباسشویی آاگ آشنا شدید، با دانش فنی نسبتا اندکی کاملا قابل اجرا هستند. اما در شرایطی امکان تشخیص مشکل و حل آن توسط افراد قابل انجام نیست و باید به دست افراد حرفه‌ای انجام شود. برای مثال همین مشکل ساده نشت آب اگر از قسمت دیگ یا پمپ‌های ماشین لباسشویی اتفاق بیافتد، تعمیرات پیچیده و زمان‌بری خواهد داشت. به همین دلیل اگر دانش فنی زیادی برای تعمیر دستگاه خود ندارد، کار را به یک تکنسین تعمیر حرفه‌ای بسپارید.

تعمیرات لباسشویی aeg

سایت نمایندگی و تعمیر ماشین لباسشویی آاگ به طور تخصصی

امیدواریم که با مطالعه مطلب آموزش تعمیر ماشین لباسشویی آاگ بتوانید در کمترین زمان ممکن مشکل دستگاه خود را از بین ببرید. اما در صورتی که مشکل پابرجاست و امکان تعمیر را ندارید، تیم تکنسین‌های سایت نمایندگی همراه شماست. کافیست با کارشناسان سایت تماس بگیرید تا هرچه سریع‌تر بهترین تعمیرکاران ماشین لباسشویی آاگ به درب منزلتان اعزام شوند.

چنانچه از برند هایی همچون سامسونگ و دوو استفاده می نمایید ما نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی دوو و تعمیر لباسشویی سامسونگ در تهران می باشیم و می توانیم بصورت آنلاین و حضوری مشکلات دستگاه شما را برطرف کنیم. 

سوالات متداول

آیا تعمیر لباسشویی aeg را در محل ما انجام می دهید ؟

بله ؛ برای رفاه حال شما مشتریان عزیز در محل شما انجام می شود. 

آیا قطعاتی که در تعمیر لباسشویی استفاده می کنید گارانتی دارد ؟

بله؛ تمامی خدماتی که نمایندگی ما ارائه می کند دارای ۶ ماه گارانتی می باشد. 

نمایش بیشتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0
enemad-logo
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید