تماس با دفتر مرکزی : ۰۲۱۲۸۴۲۲۰۲۷

نمایندگی مجاز مرکزی تعمیرات لوازم خانگی Servicman

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش | معرفی مشکلات رایج و راه حلشان

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش؛ ساده و کم‌هزینه

ماشین‌های ظرفشویی بوش معمولا دچار مشکلاتی می‌شوند که راه حل‌های نسبتا ساده‌ای نیز دارد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم مجموعه‌ای از ایرادات رایج این دستگاه را به همراه آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش، برای شما گردآوری کنیم. چنانچه می‌خواهید بدون صرف هزینه‌های زیاد برای تعمیرکار ایرادات دستگاه خود را رفع کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوشروشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش

یکی از مسائل اصلی در رابطه با آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش، مساله روشن شدن ماشین ظرفشویی است. یکی از علت‌های روشن نشدن دستگاه، بسته نشدن درب آن است. وقتی در دستگاه بسته می‌شود، زبانه مخصوص در به خوبی بسته شده و کلید چفتی که در پشت آنها قرار دارد نیز بسته می‌شود و فرمان بسته شدن در دستگاه را به برد ارسال می‌کند و دستگاه اجازه شروع به کار را پیدا می‌کند.

در خیلی از مواقع این کلید چفت، بسته شدن آن را تائید نمی‌کند و این موضوع معمولا یا به دلیل اختلال در سیستم قفل در است که مانعی برای بسته شدن کامل آن وجود دارد و یا ایراد اصلی از خود کلید چفت است. برای آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش لازم است بدانید به منظور تعمیر این مشکل باید ابتدا به دقت مجموعه زبان در دستگاه را بررسی کنید و اگر آشغال یا چیز اضافه‌ای دور آن وجود داشت، بردارید. اگر با این کار باز هم دستگاه روشن نشد، دستگاه را باز کنید و کلید چفت را بررسی کنید. اگر همه سیم‌های آن وصل بود، کلید چفت را تعویض کنید.

نمایندگی تعمیرات ماشین‌ظرفشویی بوش در تهران

نمایندگی تعمیرات بوش در تهران

مشکل در اتصالات موتور

نکته دیگر در آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش این است که اگر درب دستگاه مشکلی نداشت، باید اتصالات مختلف مربوط به برق موتور را چک کنید. موتور برای کار کردن نیاز دارد تا برق از طریق رله استارت به آن فرستاده شود تا شروع به کار کند. ابتدا اتصالات رله استارت و سلامت فنی آن راه با یک مولتی متر چک کنید و اگر سالم بود، سراغ موتور محرکه ماشین ظرفشویی بروید.

نمایندگی تعمیرات ماشین‌لباسشویی بوش در تهران

برای تعیین وضعیت سلامت این قطعه دو راه دارید، اول اینکه به صدای آن گوش بدهید و اگر صدای خراشیده و نازکی از آن شنیدید، به معنی خرابی آن است و راه دوم هم بررسی وضعیت رسانایی آن است که به این منظور باید بخش‌های مختلف سیم‌پیچ آن را با یک مولتی متر چک کنید و در صورت وجود اشکال، موتور را تعویض کنید.

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوشچکه کردن آب از ماشین ظرفشویی بوش

یکی از مشکلاتی که به تدریج برای اکثر دستگاه‌های ظرفشویی به وجود می‌آید و راه‌حل‌های نسبتا ساده‌ای نیز دارد، چکه کردن آب از قسمت‌های مختلف این دستگاه است. شما به منظور آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش، باید بدانید که پمپ ماشین ظرفشویی که محل اصلی گذر آب در این دستگاه است، دارای واشر‌هایی است که برای آب‌بندی آن به کار رفته‌اند. این واشر‌ها در طول زمان به خاطر تماس زیاد با آب و مواد شوینده مختلف، دچار خوردگی می‌شوند و به مرور از بین رفته و آب از آنها چکه می‌کند. برای رفع این مشکل ابتدا ماشین ظرفشویی را خاموش کنید و بعد از باز کردن دستگاه، اتصالات زیرین پمپ را جدا کرده و واشر‌های آن را تعویض کنید.

نمایندگی تعمیرات یخچال بوش در تهران

اشکال در شاخک‌های آبرسان

در آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش بهتر است بدانید که ماشین‌های ظرفشویی از چند شاخک مختلف برای ریختن آب بر روی ظرف‌ها بهره می‌برند که این شاخک‌ها در جاهای مشخصی آب می‌ریزند و وجود مشکل در پاچیدن منظم آب از سمت آنها می‌تواند موجب ریختن آب بر روی نقاط جلویی ماشین ظرفشویی شود که در نتیجه آب از جلوی ماشین چکه می‌کند. برای رفع این مشکل دستگاه را از برق بکشید و این شاخک‌های آبرسان داخل ظرفشویی را جدا کرده و هر کدام را به دقت بررسی کنید. توجه داشته باشید که به دلیل اینکه جنس اغلب این شاخک‌ها پلاستیکی است، امکان شکستن و یا مسدود شدن لوله‌های آنها وجود دارد و در صورت وجود اشکال، آنها را تعویض کنید.

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوشمشکل آبگیری دستگاه ظرفشویی

در آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش، آبگیری نکردن دستگاه یکی از مشکلات اساسی است که در عین حال راه حل ساده‌ای دارد. وقتی ماشین ظرفشویی پس از اتمام شست و شو آب موجود در محفظه را جمع نمی‌کند، به این معنی است که یا لوله تخلیه مسدود شده و یا شناور‌های موجود در ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده‌اند.

در فرآیند آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش برای مورد اول، باید لوله را از هر جهت درآورده و داخل آن را در صورت پر بودن، تخلیه کنید. همچنین به شیر‌های خروجی آب نیز دقت کنید و از مسدود نبودن آنها نیز مطمئن شوید. برای حل مشکل دوم نیز لازم است شناور‌های موجود در دستگاه را در آوریم و به خوبی آنها را تمیز کنیم. این قطعات میزان آب موجود در دستگاه را اندازه‌گیری می‌کنند و در صورتی که چیزی داخلشان نفوذ کرده باشد، ممکن است از کار بی‌افتند و آب دستگاه تخلی نشود.

نمایندگی تعمیرات ساید‌بای‌ساید بوش در تهران

سر و صدای زیاد دستگاه

برای آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش باید بدانید که ایجاد صداهای اضافی توسط دستگاه، طبیعی نیست و خبر از وجود یک مشکل داخلی در دستگاه می‌دهد. خرابی پمپ اصلی ماشین ظرفشویی یکی از این مشکل‌ها است که برای برطرف کردن آن باید تعویضش کرد. قرارگیری نادرست شاخک‌های آبرسان هم دیگر دلیل این سر و صدا است. برای برطرف کردن آن باید ابتدا آن را اندازه گیری کنید و ببینید که در هنگام چرخش در دستگاه، با قطعات دیگر برخورد می‌کند یا خیر. در صورت برخورد، باید آن را با مدل کوچکتری تعویض کنید.

کثیف شدن ظرف‌ها پس از شستن

در این مرحله از آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش با ظرف‌های شسته شده‌ای مواجه هستیم که لکه‌های آهکی یا شنی دارند. در این موارد به احتمال خیلی زیاد مخزن نمک دستگاه دچار شکستگی یا سوراخ شده است. ماشین‌های ظرفشویی برای اینکه بتوانند بهتر ظرف‌ها را با چربی‌های مختلفشان بشویند، نیاز دارند که از آب خالص‌تری برای شست و شو استفاده کنند. وجود یک مخزن نمک در دستگاه برای بالا بردن خلوص آب است. در واقع این نمک، املاح مختلف آب را به خود جذب می‌کند اما به مرور مقدار آن کم می‌شود.

برای برطرف کردن این مشکل لازم است که دستگاه را در حالت سرد (حداقل چندین ساعت پس از استفاده) از برق بکشید. پس از آن با باز کردن پیچ‌های مختلف، قالب رویی و پایینی آن را در آورید. سپس در قسمت پایینی دستگاه مخزن نمک ماشین ظرفشویی را پیدا کنید و از دستگاه جدا کنید. یک مخزن نمک جدید را به حای آن قرار دهید و از واشر‌های مختلف برای آب‌بندی اصولی و محکم آن استفاده کنید. مطمئن شوید که درزی در آن وجود نداشته باشد. اگر آب منطقه زندگی شما املاح کمتری داشته باشد، احتمال آسیب دیدن این مخزن نیز کمتر است. اگر اینطور نبود، لازم است که به صورت مرتب مخزن نمک را چک کنید و همیشه آن را پر نگه دارید. با این کار هم دستگاه سالم می‌ماند و هم ظرف‌ها بهتر شسته می‌شوند.

خشک نشدن ظرف‌ها بعد از اتمام شستن

یکی از مباحث مهم در آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش، رفع مشکل خشک نکردن ظرف‌ها توسط دستگاه است. این مشکل در مقایسه با مواردی که تا الان به آنها اشاره کردیم کمتر اتفاق می‌افتد. آشنایی با این مشکل و شناخت راه برطرف کردنش، برای شما مفید خواهد بود. پس از شستشوی ظروف اگر اثری از گرما در آن‌ها پیدا نکردید به معنی خرابی المنت حرارتی ماشین ظرفشویی است.

علت اول این مشکل می‌تواند در خود قطعه باشد. برای حل این مشکل در اولین گام از آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش، باید قاب زیرین دستگاه را جدا کنید. بعد از این کار المنت حرارتی را در زیر سینک پیدا کنید. در این مرحله ابتدا اتصالات مختلف المنت را بررسی کنید و اگر قطعی وجود داشت، آن را برطرف کنید. بعد از آن به وسیله یک مولتی متر، وضعیت الکتریکی خود المنت را بسنجید و اگر سالم نبود کل قطعه را تعویض کنید.

علت دوم عمل نکردن المنت حرارتی، وجود مشکل در ترموستات گرمایی ماشین ظرفشویی است. این ترموستات وظیفه‌اش اندازه‌گیری دمای دستگاه است تا اگر دما از حد مشخصی بالاتر رفت، المنت حرارتی را خاموش کند. این کار باعث می‌شود که به اجزای مختلف ماشین ظرفشویی آسیب وارد نشود. در برخی موارد ایراد داشتن این قطعه باعث می‌شود دمای دستگاه را به اشتباه، بالا تخمین بزند و جلوی روشن شدن المنت حرارتی را بگیرد. این قطعه نیز در نزدیکی المنت حرارتی است و در صورتی که مولتی متر سلامت آن را تائید نکرد، باید آن را تعویض کنید.

بهترین روش برای آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

تا اینجا مشکلات و راه حل‌های مختلفی را در رابطه با ماشین ظرفشویی مطرح کردیم. با اینکه موضوعات خیلی پیچیده‌ای نبودند اما بهتر است بدانید تسلط بر همه این موارد در ابتدای کار ممکن است کمی دشوار باشد. پس توصیه می‌کنیم هر کدام را چند بار از روی متن مرور کنید و بعد با رعایت نکات ایمنی به سراغ تعمیر دستگاه خود.

چنانچه از برند هایی همچون بوش و زانوسی استفاده می نمایید ما تعمیر ماشین ظرفشویی زانوسی و تعمیرگاه ظرفشویی بوش در تهران می باشیم و می توانیم بصورت آنلاین و حضوری مشکلات دستگاه شما را برطرف کنیم.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای
0
دیدگاه‌های نوشته

enemad-logo
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید