تماس با دفتر مرکزی : ۰۲۱۲۸۴۲۲۰۲۷

نمایندگی مجاز مرکزی تعمیرات لوازم خانگی Servicman

آموزش تعمیر اجاق گاز بوش | انواع عیوب متداول و روش‌ تعمیر آنها

آموزش تعمیر اجاق گاز بوش

عیب یابی و آموزش تعمیر اجاق گاز بوش

برندهای مختلفی از وسایل آشپزخانه وجود دارد که هر کدام طیف گسترده‌ای از دستگاه‌‌ها را تهیه کرده و مشکلات و محاسن خاص خود را دارند. یکی از بهترین برندها در این زمینه، برند بوش است. در شرایطی که شرکت بوش دستگاه‌های مختلفی تولید می‌کند، یکی از مهمترین آنها اجاق گاز است. اما بهترین دستگاه‌ها نیز اگر به درستی نصب یا استفاده نشوند، می‌توانند دچار مشکلاتی شوند. اینکه بدانید هر مشکلی به چه علتی رخ می‌دهد و یکراست، سراغ عامل آن بروید، نه تنها به رفع سریعتر مشکل کمک کرده، بلکه از آسیب رساندن به بخش‌های دیگر دستگاه نیز جلوگیری می‌کند. در ادامه قصد داریم به آموزش تعمیر اجاق گاز بوش پرداخته تا بتوانید مشکلات آن را در سریعترین زمان ممکن برطرف کنید.

آموزش تعمیر اجاق گاز بوشبه کد خطاها توجه کنید

در راستای آموزش تعمیر اجاق گاز بوش، تولید کنندگان این شرکت برای شناسایی راحتتر مشکلات، از کدهای مخصوصی استفاده می‌کنند که در هنگام بروز مشکل روی صفحه‌ی نماش ظاهر می‌شوند و هر کدام در مورد عیب خاصی هشدار می‌دهند. شما می‌توانید با مراجعه به لیست کدها در دفترچه‌ی راهنمای اجاق گاز، مشکل دستگاه خود را به راحتی شناسایی کرده و برطرف کنید. نوع کدها بسته به مدل دستگاه می‌تواند متفاوت باشد اما بعضی از کدها که در بین بیشتر مدل‌ها مشترک است به شرح زیر می‌باشند:

نمایندگی تعمیرات بوش در تهران

خطای E011

در شروع آموزش تعمیر اجاق گاز بوش باید یکی از متداول‌ترین مشکلات این دستگاه که با کد خطای E011 نمایش داده می‌شود را توضیح دهیم. این کد زمانی ظاهر می‌شود که یکی از دکمه‌های دستگاه بیش از حد فشرده شده باشد. به خوبی نگاه کنید و ببینید که اشتباهاً به یکی از دکمه‌ها فشار وارد نکرده باشید. اما همیشه عامل فشار قابل دیدن نیست. در بعضی از مواقع به دلیل ورود گرد و خاک، آب یا ذره‌های غذا به داخل صفحه‌ی کنترل این اتفاق رخ می‌دهد که با رفع عامل فشار، برطرف خواهد شد.

خطای F31

این خطا نشان از یکی دیگر از مشکلات اجاق گاز بوش دارد که مربوط به خراب شدن کنترل برد است و منجر به افزایش دمای بیش از حد در فر می‌شود. در صورت بروز این خطا وضعیت کنترل بُرد باید توسط یک متخصص بررسی شود و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود.

آموزش تعمیر اجاق گاز بوشخطای F41

این کد خطا به فر بوش مربوط می‌شود و زمانی ظاهر می‌شود که درب دستگاه به طور کامل بسته نشده باشد. بیشتر عواملی که مانع از بسته شدن درب فر می‌شوند به صورت فیزیکی قابل مشاهده هستند.

نمایندگی تعمیرات ماشین‌ظرفشویی بوش در تهران

خطای F45

این خطا مربوط به زمانی است که قفل درب فر به دلیل مشکلاتی در مورد لولا‌ها و مهر و موم باز نمی‌شود و یا گیر کرده باشد.

خطای F113

یکی از مواردی که در بحث آموزش تعمیر اجاق گاز بوش بسیار اهمیت دارد مشکل بیش از حد گرم شده است که می‌تواند خطرناک باشد و با این کد نشان داده می‌شود. در بسیاری از مواقع این مشکل به دلیل خراب شدن ترموستات رخ می‌دهد که باید توسط تعمیرکاران تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد.

خطای F154

گزینه‌ی‌ دیگر در آموزش تعمیر فر بوش، مربوط به مسدود شدن دریچه‌های خروج هوای گرم است. این اخطار می‌تواند بسیار خطرناک باشد و در صورت عدم رسیدگی و رفع، می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود. بنابراین سریعاً دریچه‌ها را بررسی کرده و عامل مسدود کننده را از بین ببرید.

نمایندگی تعمیرات ماشین‌لباسشویی بوش در تهران

سایر مشکلات اجاق گاز و فر بوش

اما در بسیاری از موارد عیب‌یابی و آموزش تعمیر اجاق گاز بوش به راحتی و توسط کدها انجام نمی‌شود. بلکه مشکلات عملکردی هستند که امکان استفاده از گاز را غیرممکن می‌سازند. بعضی از مهمترین این مشکلات و روش‌های حل آنها به شرح زیر است.

کار نکردن فندک اجاق گاز

این مشکل بسیار شایع است اما در بیشتر موارد با اطمینان از وصل بودن فر به برق قابل رفع است. برای آنکه فندک گاز کار کند، باید به برق متصل باشد. بنابراین قبل از هر گونه دستکاری در وضعیت فر، از اتصال آن به برق و وصل بودن جریان مطمئن شوید. در بعضی از موارد ممکن است به هنگام آشپزی یا تمیز کردن شعله‌ها روی آنها آب ریخته باشید و سیستم جرقه زن به طور موقت خیس یا چرب شده باشد و در نتیجه جرقه نمی‌زند. اگر مشکل به این دلیل باشد با خشک شدن جرقه زن برطرف خواهد شد.

در بعضی از مواقع، سیستم جرقه زن دچار مشکل شده است. در این شرایط کاری از دست شما به برنمی‌آید و باید از کارشناسانی که دوره‌ی آموزش تعمیر اجاق گاز بوش را گذرانده‌اند کمک بخواهید.

نمایندگی تعمیرات یخچال بوش در تهران

دستگاه برق دارد

این یکی از شایع‌ترین مشکلات نه تنها در مورد اجاق گاز بوش بلکه در مورد بسیاری از دستگاه‌‌های برقی است. در بسیاری از موارد، به احتمال زیاد یکی از سیم‌های داخلی ذوب شده و درنتیجه پوشش آن از بین رفته است. متاسفانه در مورد بروز این مشکل هم کار زیادی از شما برنمی‌آید زیرا دستگاه باید مورد بررسی‌های تخصصی قرار بگیرد. بنابراین در صورت بروز این مشکل جریان برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرکاران مجاز بوش تماس بگیرید.

روشن نشدن فر

در مورد اجاق گازهای شعله‌ای بوش، یکی از مشکلات شایع، روشن نشدن فر است. قبل از اینکه به دنبال آموزش تعمیر اجاق گاز بوش باشید بهتر است اتصال شلنگ گاز و اتصال آن را بررسی کنید. در نهایت اگر جریان گاز برقرار بود به سراغ عوامل بعدی بروید. یکی از دلایل رایجی که باعث بروز این مشکل می‌شود، خراب شدن ترموکوپل یا بوبین شعله است. ممکن است سیستمی که گاز را به شعله‌های فر منتقل می‌کند، دچار مشکل شده باشد. در این شرایط باید با تعمیرکار مجاز تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیرات ساید‌بای‌ساید بوش در تهران

دود کردن اجاق گاز در حین کار

دود کردن اجاق گاز جدید چیز عجیبی نیست و در بسیاری از مواقع رخ می‌دهد. منظور در چند ساعت اول است. اما اگر اجاق گاز شما جدید نیست و این اتفاق به تازگی برای دستگاه شما رخ داده است باید به فکر رفع آن باشید. در آموزش تعمیر اجاق گاز بوش برای رفع این مشکل آمده است که ابتدا بررسی کنید که روی شعله چیزی نریخته باشد به ویژه چربی غذا و حتی گاهی بعضی از شوینده‌ها می‌تواند منجر به دود کردن دستگاه شود. در بسیاری از موارد علت دود کردن دستگاه، همین است. عامل دیگری که منجر به بروز این مشکل می‌شود، بیشتر بودن نسبت گاز درون شعله به هوای اطراف است که به راحتی با کم کردن میزان گاز ورودی به دستگاه قابل برطرف کردن است.

وجود سر و صدا در هنگام سوختن شعله

در حالت طبیعی در هنگام سوختن شعله نباید هیچ سر و صدایی وجود داشته باشد و شعله باید به آرامی بسوزد. اگر صدایی می‌شنوید، به معنای وجود یک مشکل است. در بیشتر مواقع این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که هوای زیادی به شعله برسد. این شرایط می‌تواند هم در اثر قرار دادن اجاق در محلی با وزش زیاد هوا باشد و هم در شرایطی که شاتر هوای اجاق خراب شده باشد. در بخش آموزش تعمیر اجاق گاز بوش که در دفترچه‌ی راهنما آمده است؛ به شما یاد داده می‌شود که چطور شاتر هوا را تنظیم کنید تا جریان هوای آن اصلاح شود.

صحیح کار نکردن پیلوت گاز

پیلوت گاز یا سنسور  ODSهمان بخشی است که در صورت نرسیدن هوای کافی به اجاق، باعث خاموش شدن آن می‌شود. این گزینه یکی از گزینه‌های ایمنی دستگاه است که مانع از گازگرفتگی افراد می‌شود. اما بعضی از مواقع شاهد آن هستیم که پیلوت بدون هیچ علتی حتی در شرایطی که هوای کافی برای سوختن شعله وجود دارد، منجر به خاموش شدن دستگاه می‌شود. در صورت بروز این مشکل ابتدا مطمئن شوید که هوای کافی به شعله می‌رسد. اگر از این نظر مشکلی وجود نداشت، به احتمال زیاد دریچه‌ی پیلوت به درستی تنظیم نشده است که قابل اصلاح می‌باشد. کارشناسانی که دوره‌ی آموزش تعمیر اجاق گاز بوش را گذراند‌‌ه‌اند می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند و دریچه‌ی پیلوت را به درستی تنظیم کنند.

ضعیف بودن بیش از حد شعله

چه در مورد فر و چه در مورد اجاق گاز بوش گاهی شاهد آن هستید که شعله، قدرت کافی را ندارد و با وجود تغییر دادن نازل همچنان شاهد فشار ضعیف آن هستید. در بسیاری از موارد منافذ خروج شعله، مسدود شده است.

در این حالت نیازی به آموزش تعمیر اجاق گاز بوش وجود ندارد و شما می‌توانید به راحتی با تمیز کردن دوره‌ای علمک‌ها از بروز این مشکل جلوگیری کنید. بعلاوه باید شدت جریان گاز را بررسی کنید شاید شیر را به طور کامل باز نکرده‌اید. در بعضی مواقع نیز ایراد از شاتر هوای دستگاه است که توسط کارشناسان برطرف خواهد شد.

آموزش تعمیر اجاق گاز بوش به سبک سایت نمایندگی

در بسیاری از مواقع برای برطرف کردن مشکلات پیش آمده برای اجاق گاز بوش باید با کارشناسان نمایندگی‌های مجاز تماس بگیریم زیرا در غیر این صورت ممکن است بخش‌های دیگر دستگاه نیز خراب شود. اما پیدا کردن این تعمیرکاران مجاز می‌تواند دشوار باشد. بنابراین ما در سایت نمایندگی، شرایطی فراهم کرده‌ایم که شما بتوانید به لیست کاملی از نمایندگان مجاز معتبرترین برندهای لوازم خانگی دسترسی پیدا کنید. همچنین در مورد رفع بسیاری از خطاها توضیحات کامل داده‌ایم که به کمک آن می‌توانید بسیاری از مشکلات را خودتان در منزل رفع کنید. بنابراین به کمک سایت ما شما دیگر نیازی نیست نگران رفع مشکلات لوازم خانگی خود یا سرویس دوره‌ای آنها باشید.

چنانچه از برند هایی همچون الکترولوکس و بوش استفاده می نمایید ما نمایندگی تعمیرات بوش و نمایندگی تعمیرات الکترولوکس در تهران می باشیم و می توانیم بصورت آنلاین و حضوری مشکلات دستگاه شما را برطرف کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0
دیدگاه‌های نوشته

enemad-logo
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید