تماس با دفتر مرکزی : ۰۲۱۲۸۴۲۲۰۲۷

نمایندگی مجاز مرکزی تعمیرات لوازم خانگی Servicman

برچسب انرژی در یخچال

برچسب انرژی چیست؟

هر وسیله‌ای که انرژی مصرف می‌کند دارای راندمان است. راندمان وسایل مختلف می‌تواند بسیار متفاوت باشد، در مورد وسایل الکترونیکی این راندمان بسیار مهم است و یکی از مواردی که هنگام خرید این نوع وسایل باید دقت کرد میزان مصرف انرژی آن‌هاست. برای رسیدن به فهم مشترکی از میزان مصرف انرژی وسایل برقی تولید شده توسط کارخانه‌های مختلف، نوعی برچسب طراحی شده است که میزان مصرف انرژی را در دستگاه نشان می‌دهد و معمولا همراه با محصول به صورت فیزیکی ارائه می‌شود. دو المان رنگ و حرف به عنوان نشانگر در این برچسب‌ها گنجانده شده است. المان رنگ دارای طیف رنگی از سبز تا قرمز است و سبز نشان دهنده‌ی مصرف بهینه انرژی است و هر چه به سمت رنگ قرمز پیش می‌رویم مصرف انرژی نیز بالاتر می‌رود. المان دیگر حرف است که با حروف انگلیسی و از A تا G نمایش داده می‌شود. در حال حاضر صنعت بهینه سازی انرژی چنان رو به پیشرفت است و رقابت در این عرصه تنگاتگ است که محصولات تولیدی، مصرف انرژی‌ای  بهینه‌تر از A دارند که با تکرارعلامت + در کنار حرف A میزان مصرف انرژی این محصولات نشان داده می‌شود.

یخچال سبز

بهینگی مصرف انرژی در لوازم برقی که دائما در حال کارهستند خیلی مهم است. یخچال و فریزر وسایلی هستند که دائما در حال استفاده هستند و از وسایل مهم آشپزخانه محسوب می‌شوند و بخش زیادی از مبلغ برق مصرفی مربوط به کارکرد آن‌ها می‌شود. تبلیغات زیادی در رسانه‌ها در مورد دقت به میزان مصرف انرژی هنگام خرید وسایل برقی صورت گرفته است. این دقت علاوه بر اینکه باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی خواهد کرد. نتیجه استفاده از وسایل برقی با مصرف انرژی بهینه در قبض برق مصرفی به خوبی نمایان خواهد شد. یخچال وسیله برقی‌ای  با مصرف انرژی زیاد است. یخچال‌های موجود در بازار ایران دارای مصرف‌ انرژی متفاوتی هستند. یخچال‌های ساده که دارای تکنولوژی قدیمی هستند مصرف انرژیشان معمولا B است و در مدل‌های بسیار ساده‎‌تر C است. ولی برترین یخچال‌های بازار حتی مصرف انرژیشان A+ است.

اطلاعات موجود در برچسب انرژی

برچسب مصرف انرژی معمولا در قسمتی از بدنه یخچال چسبانده می‌شود که مورد توجه قرار گیرد. سازمان استاندارد الزامات فراوانی برای استفاده از این برچسب‌ها برای تولیدکنندکان وسایل برقی در نظر گرفته است. این برچسب حاوی اطلاعات زیادی در مورد محصول است. موارد زیر در برچسب انرژی یخچال ذکر می‌شود:

  • المان رنگ و حرف میزان مصرف انرژی
  • مصرف انرژی برحسب کیلووات : این عدد بر حسب مصرف سالیانه اعلام می‌شود و با یک حساب ساده می‌توان میزان مصرف در یک ساعت را به دست آورد. باید توجه داشت که این عدد در تابستان و زمستان متفاوت است و به طور کل
  • حجم محفظه نگهداری مواد منجمد: مربوط به حجم فریزر است.
  • حجم محفظه نگهداری مواد غیر منجمد: مربوط به حجم یخچال است.
  • کلاس منطقه آب و هوایی
  • نام سازنده
  • نام مدل

 

مزایای استفاده از برچسب انرژی

در حال حاضر اکثر خانواده‌های ایرانی دسترسی به برق دارند و از وسایل برقی و مخصوصا یخچال استفاده می‌کنند. ایجاد حساسیت در توجه به برچسب انرژی و همچنین ایجاد الزام برای تولید کنندگان در تهیه و عنوان برچسب انرژی مزایای زیادی خواهد داشت که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– انتخاب درست و آگاهانه مردم در هنگام خرید وسایل برقی خانگی

– جلب توجه و حساسیت مصرف کنندگان به مصرف برق و انرژی وسایل برقی خانگی

– بهینه‌سازی و کاهش مصرف انرژی

-کاهش هزینه انرژی مصرفی در خانواده‌ها

– کاهش آلودگی محیط‌زیست

– لزوم استانداردسازی وسایل برقی توسط کاخانجات تولیدی

– ارائه اطلاعات مشترک در مورد وسایل برقی شامل علامت تجاری، نام شرکت سازنده، مدل دستگاه و نشان استاندارد.

چنانچه از برند هایی همچون دوو و ال جی  استفاده می نمایید ما  تعمیر یخچال ال جی و تعمیرات یخچال ساید دوو در تهران بر عهده میگیریم و می توانیم بصورت آنلاین و حضوری مشکلات دستگاه شما را برطرف کنیم.

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای
0
دیدگاه‌های نوشته

enemad-logo
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید