تماس با دفتر مرکزی : ۰۲۱۲۸۴۲۲۰۲۷

نمایندگی مجاز مرکزی تعمیرات لوازم خانگی Servicman

آموزش تعمیر یخچال بوش | با این آموزش‌ها تعمیرکار اولیه یخچال بوش خود باشید

آموزش تعمیر یخچال بوش

ایردات ساده یخچال بوش را خودتان برطرف کنید

در سال‌های اخیر برندهای مختلفی در زمینه لوازم خانه و آشپزخانه روانه بازار شده‌اند که هرکدام از کیفیت‌ها و امکانات مختلفی برخوردار هستند. یکی از باسابقه‌ترین برندهایی در جهان که در ایران هم به عنوان برندی خوش‌نام شناخته می‌شود، بوش است. برند بوش، انواع لوازم‌ خانه و آشپزخانه را تولید و روانه بازار می‌کند که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به یخچال‌ها اشاره کرد. اما این یخچال‌ها هم با داشتن کیفیت مثال‌زدنی خود، در برخی مواقع دچار مشکلاتی می‌شوند که راه‌های رفع برخی از آن‌ها بسیار آسان است. از این رو در ادامه این مطلب از وب‌سایت نمایندگی قصد داریم تا آموزش تعمیر یخچال بوش را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

آموزش تعمیر یخچال بوش

آموزش تعمیر یخچال بوش از طریق آشنایی با ارورها

یکی از مواردی که بد نیست درباره یخچال‌های بوش بدانید، این است که یخچال‌های امروزی این برند دارای صفحه نمایشی هستند که در صورت بروز خطا با نمایش‌دادن کدهای مختلف ارور، شما را از اختلال پیش‌آمده در عملکرد خود آگاه می‌کنند. از این رو در ادامه این بخش به رایج‌ترین ارورها و آموزش تعمیر یخچال بوش از طریق این کدها خواهیم پرداخت.

ارور E01

هر زمان که این ارور را یخچال بوش خود مشاهده کردید، مستقیم به سراغ سنسور دمای یخچال بروید. چرا که ارور E01 مربوط به بروز خطا در عملکرد سنسور دما می‌شود. برای بررسی این اشکال هم بهتر است ابتدا و قبل از هرکاری یخچال خود را از برق بکشید.

سپس باید به سراغ محل قرارگیری سنسور که در هر مدل متفاوت است بروید. به طور کلی نیز بیشتر سنسوهای دما در یخچال‌های بوش در گوشه سمت راست آن‌ها قرار دارند. در ادامه باید به دنبال اتصال‌های نادرست و یا قطع‌شده بگردید و این مشکلات را رفع کنید.

آموزش تعمیر یخچال بوشسپس می‌توانید یخچال را دوباره به برق متصل کرده و بروز خطا را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که اگر همچنان در صفحه نمایش یخچال این نوع خطا را مشاهده می‌کنید، سنسور دمای یخچال بوش شما آسیب دیده است و باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. لازم به ذکر است که به دلیل تخصصی بودن این کار، بهتر است آن را به دست تعمیرکاران مجرب و مجاز بوش بسپارید.

ارور E02

ارور E02 نیز می‌تواند به همان دلایلی که ارور E02 رخ می‌دهد، اتفاق بیوفتد. اما تفاوت این ارور با نوع قبلی خود این است که ارور E02 برخلاف ارور E01 به فریزر مرتبط است و از این رو شما باید رفع این مشکل، به سراغ سنسور دمای فریزر بروید.

ارور E03

خرابی کشوی سنسور دما نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایل اختلال عملکرد در یخچال‌های بوش باشد. در نظر داشته باشید که کشورهای سنسورهای دما بسیار حساس هستند و از این رو باید بسیار از آن‌ها مراقبت کنید. یکی از نشانه‌های خرابی این کشوها هم نمایش‌دادن ارور E03 است.

شما برای بررسی این مشکل باید ابتدا مانند ارورهای قبلی، یخچال را از برق کشیده و آن را خاموش کنید. سپس باید کشوی کنترل دما را خارج کنید. در این حالت می‌توانید محل قرارگیری سنسور دما را که معمولا در گوشه سمت راست است، مشاهده کنید.

در نظر داشته باشید که در ادامه نیز باید به دنبال هرگونه مشکل در اتصال کابل میان کشو و سنسور بگردید و در صورت بروز مشکل، آن را رفع کنید. پس از این کار، می‌توانید یخچال را به برق زده و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید. در نظر داشته باشید که اگر همچنان با خطای ذکر شده مواجه هستید، باید نسبت به تعمیر یا تعویض خود کشوی کنترل‌کننده دما اقدام کنید.

ارور E10

برخی مواقع نیز این امکان دارد که شما ارور E10 را روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید. در این حالت باید خودتان با آموزش دیدن تعمیر یخچال بوش نسبت به تعمیر و رفع این مشکل اقدام کنید. به یاد اشته باشید که این ارور به ماژول برد کنترل اصلی بر می‌گردد و باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

برای این کار هم ابتدای یخچال را به مدت 3 دقیقه از برق بکشید تا تنظیمات برد به حالت اولیه برگردد. سپس دوباره یخچال را به برق متصل کنید و در صورت استمرار خطا، با یکی از تعمیرکاران مجرب و مجاز بوش برای تعمیر برد تماس بگیرید.

ارور E11

در قدم بعدی نوبت به ارور E11 می‌رسد. در نظر داشته باشید که این ارور در زمانی می‌تواند رخ بدهد که برد صفحه نمایش شما دچار اشکال شده باشد. از این رو باید نسبت به بررسی آن اقدام کنید. روند بررسی ماژول صفحه نمایش هم بدین صورت است که شما باید ابتدا یخچال بوش خود را از برق بکشید. سپس به مدت 3 دقیقه به آن مهلت داده و دوباره آن را به برق متصل کنید. در این حالت برد یخچال شما ریست خواهد شد و ممکن است مشکل شما رفع شود.

آموزش تعمیر یخچال بوش از طریق آشنایی با ایرادات احتمالی

همانطور که گفته شد، یخچال‌های امروزی دارای سیستمی هستند که می‌تواند بروز خطا را تشخیص داده و به صورت کد برای شما نشان دهد. اما برخی از خطاها و مشکلات هستند که یخچال‌های امروزی قادر به شناسایی آن‌ها نیستند. از این رو در این بخش قصد داریم تا برخی از این ایرادات را مورد بررسی قرار دهیم.

بوی نامطبوع

یکی از مواردی که شما در آموزش تعمیر یخچال بوش، آن را یاد خواهید گرفت، ایجاد بوی نامطبوع در درون یخچال است. زمانی که یخچال شما از خود بوی بدی را تولید می‌کند، در ابتدا باید غذاهایی را که فکر می‌کنید منشا بو از آن‌ها است را از یخچال خارج کنید. اگر مشکل شما رفع نشد، باید یخچال را از برق بکشید و کشوها و قفسه‌ها را خارج کنید و تمام آن‌ها را بشویید.

نشتی آب

نشتی آب از زیر یخچال می‌تواند بسیار عذاب‌آور باشد. از این رو شما با آموزش دیدن تعمیر یخچال بوش می‌توانید به راحتی به این مشکل عذاب‌اور پایان دهید. قبل از هرکاری باید به دنبال منشا آب بگردید. سپس باید شیر برقی، اتصالات مربوط به فیتینگ را چک کنید. در صورتی که هرکدام از این موارد مشکل داشتند، باید نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید. در نظر داشته باشید که بهتر است در حین تعمیر یخچال، فردی با تجربه در این زمینه در کنار شما حضور داشته باشد.

کارنکردن موتور

کمپرسور یخچال را می‌توان به جرئت قلب آن دانست. زمانی که کمپرسور یخچال شما به درستی کار نکند، شما هیچگونه عملکرد صحیحی را از آن مشاهده نخواهید کرد و از این رو مواد غذایی درون آن به سرعت خراب خواهند شد.

پیش از هرکاری از اتصال یخچال بوش خود به برق اطمینان حاصل کنید. در صورتی که اتصالات برقی یخچال برقرار بودند، باید به سراغ کمپرسور یخچال خود بروید. اما پیش از این کار بد نیست ابتدا صفحه نمایش را بررسی کنید تا اروری در آن مبنی بر خرابی نمایش داده نشود. در صورتی که خطایی را مشاهده نکردید، باید به سراغ کمپرسور بروید. اما برای تعمیر کمپرسور حتما باید کار را به یک تعمیرکار مجاز این شرکت بسپارید.

سر و صدای زیاد حین کار

یکی دیگر از مواردی که آموزش تعمیر یخچال بوش می‌تواند آن را رفع کند، رفع مشکل ایجاد سروصدای زیاد در حین کار است. در نظر داشته باشید که سر و صدای اضافی یخچال‌های بوش زمانی ایجاد می‌شوند که یکی از اجزای درون یخچال شل شده باشد. برای رفع این مشکل نیز ابتدا یخچال را کاملا از برق بکشید. سپس به کمک ابزار لازم سعی در سفت کردن تمام ابزارهای درون و بیرون یخچال به خصوص پشت آن‌ها داشته باشید.

بسته نشدن در

آموزش تعمیر یخچال بوش شما به این جا ختم نمی‌شود. در نظر داشته باشید که یکی از مواردی که می‌تواند برای دارندگان یخچال‌های بوش بسیار عذاب‌آور باشد، بسته‌نشدن درست در است. برای رفع این مشکل نیز باید بتوانید در، لولا، واشر و لاستیک دور در را به طور کامل بررسی کرده و در صورت داشتن مشکل نسبت به رفع آن اقدام کنید.

یخ‌سازی نکردن

یکی دیگر از مشکلاتی که باید به آن‌ها توجه داشت این است که یخچال بوش شما نمی‌تواند به خوبی یخ‌سازی کند. باری رفع این مشکل ساده‌ترین کار بررسی خاموش یا روشن بودن یخ‌ساز است. اگر مشکل هنوز پابرجاست باید اتصالات یخ‌ساز و ورودی آب را بررسی کنید.

در برخی مواقع نیز ممکن است اتصالات یخ‌ساز یخ زده باشند. این‌جاست که می‌توانید با کمی حرارت‌دادن این اتصالات، مشکل را رفع کنید. البته در برخی مواقع هم ممکن است این مشکل به دلیل خرابی قطعاتی رخ بدهد که در این صورت باید کار تعمیر یخ‌ساز را به دست یکی از تعمیرکاران مجرب بوش بسپارید.

آموزش تعمیر ساید بای ساید بوش

آموزش برای  تعمیرات ماشین لباسشویی بوش

آموزش‌های لازم برای  تعمیر اجاق گاز بوش

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

وب‌سایت نمایندگی و آموزش تعمیر یخچال بوش

همانطور که گفته شد، برندها مختفلی برای لوازم خانه و آشپزخانه وجود دارند که هرکدام امکانات متنوعی را ارائه می‌دهند. اما یکی از برتین برندهایی که سال‌های زیادی است در ایران حضور دارد، بوش است. یخچال‌های جدید بوش به سیستم عیب‌یابی هوشمند مجهز شده‌اند و در صورت بروز خطا در سنسورها، آن را به صورت یک کد نمایش خواند داد. اما برخی اوقات نیز این ایرادات نمایش داده نمی‌شوند و باید خودتان به دنبال منشا مشکل بگردید. شما این امکان را دارید تا با گذراندن دوره آموزش تعمیر یخچال بوش، نسبت به تعمیر این یخچال‌ها اقدام کنید. اما تا آن زمان بد نیست برای تعمیر قطعات تخصصی این یخچال‌ها مانند کمپرسور، کار را به دستان پرتوان تعمیرکاران مجرب و مجاز بوش بسپارید.

ما در وب‌سایت نمایندگی تلاش کرده‌ایم تا انواع راه‌های مختلف برای تعمیر آسان لوازم خانه و آشپزخانه را برای شما توضیح دهیم. با این حال، اگر به هر دلیلی نتوانستید از پس تعمیر یخچال یا دیگر وسایل منزل خود بر بیایید، می‌توانید با یک تماس ساده درخواست ارائه خدمات دهید.

چنانچه از برند هایی همچون دوو و ال جی  استفاده می نمایید ما  تعمیر یخچال ال جی و تعمیرات یخچال ساید دوو در تهران بر عهده میگیریم و می توانیم بصورت آنلاین و حضوری مشکلات دستگاه شما را برطرف کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0
دیدگاه‌های نوشته

enemad-logo
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید