تماس با دفتر مرکزی : ۰۲۱۲۸۴۲۲۰۲۷

نمایندگی مجاز مرکزی تعمیرات لوازم خانگی Servicman

علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی

خراب شدن ماشین‌های لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی در زندگی امروزی به عنوان یکی از ملزومات خانه به شمار می‌روند و تقریبا در هر خانه یکی از این ماشین‌ها دیده می‌شوند. اما برخی اوقات ممکن است این ماشین‌ها با مشکلاتی مواجه شوند و نتوانند از خود عملکرد درست نشان دهند. برخی از این اشکالات تنها با یک بررسی ساده حل خواهند شد اما برخی دیگر نیاز به بازبینی متخصص دارند. ماشین‌های لباسشویی از دو اجزای مکانیکی و الکتریکی تشکیل شده‌اند. هردوی این بخش‌ها ممکن است بنا به دلایل مختلفی از جمله استفاده نادرست، به مشکل بر بخورند و نتوانند به درستی عمل کنند.

لازم به ذکر است که اجزای مکانیکی احتمال خرابی بیشتری را به همراه خواهند داشت. اما در عین حال، هزینه تعمیر آن‌ها نیز کمتر از اجزای الکتریکی خواهد بود. در ادامه این مطلب از وب‌سایت نمایندگی قصد داریم تا به بررسی کامل علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی بپردازیم.

علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشوییعلت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی

اجزای الکتریکی ماشین لباسشویی را بردهای مختلف آن تشکیل می‌دهند. یکی از علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی، بروز اشکال در این بردها است. مهم‌ترین بخش برد در پشت صفحه تنظیمات آن قرار دارد و از این رو می‌تواند به دلیل آب‌خوردگی و یا فشاردادن بیش از حد دکمه‌ها دچار آسیب شود.

نمایندگی تعمیرات بوش در تهران

بخش مکانیکی ماشین‌های لباسشویی نیز بیشتر بخش‌های آن را شامل می‌شوند. از مخزن آن تا دیگ شست‌وشو بخش‌های مکانیکی این وسیله به شمار می‌روند. برخی اوقات ممکن است با گذر زمان و استهلاک این قطعات در استفاده‌های مکرر، دچار آسیب شوند و از این رو عملکر ماشین لباسشویی را با اختلال مواجه کند. لذا یکی از علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی، خرابی در اجزای مکانیکی آن است. در ادامه قصد داریم تا به علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی بپردازیم.

نداشتن اتصال برق

یکی از علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی، برقرار نشدن اتصال برق است. بدین معنی که تمام موارد را چک کرده‌اید و ماشین لباسشویی شما همچنان خاموش است. اینجاست که کمی به شک می‌افتید که مدار دستگاه‌ شما آسیب دیده است. اما هول نشوید. برای بررسی ماشین لباسشویی خود، باید موارد مختلفی را چک کنید. یکی از این موارد، نداشتن برق در پریز است. بنابر این ابتدا اتصال برق در پریز را با فازمتر چک کنید.

نمایندگی تعمیرات آاگ در تهران

یکی دیگر از مواردی که موجب برقرار نشدن برق در ماشین لباسشویی می‌شود، خرابی کابل رابط و یا دوشاخه است. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی کابل برق، تکان دادن آن است. کابل را وقتی که در برق است تکان بدهید و ببینید که آیا برق برقرار شده است یا نه.

همچنین برخی اوقات در بخش الکتریکی نیز ممکن است اشکالاتی به وجود بیاید. ممکن است دکمه‌ها با فشردن یا لمس کردن، عمل نکنند. برای تعمیر آن نیز با کنتاکت‌های کلید بررسی شده و در صورت خرابی تعمیر یا تعویض شوند.

کار نکردن دستگاه حتی با داشتن برق؛ یکی از علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی

حال نوبت به این می‌رسد که شما مطمئن شده‌اید که دستگاه برق دارد اما هیچ نشانه‌ای از کار را نشان نمی‌دهد. یکی از مواردی که می‌تواند به این مشکل مرتبط باشد، خرابی موتور تایمر است. سیم‌های موتور تایمر باید از پشت ماشین باز شده و مستقیم به برق متصل شوند.

علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشوییدر صورت کار نکردن موتور تایمر، باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. یکی از شایع‌ترین علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی در بخش موتور تایمر، خرابی چرخ‌دنده‌های آن است. چرا که این چرخ‌دنده‌ها محور انقال نیرو در این موتور هستند.

نمایندگی تعمیرات الکترواستیل در تهران

روشن شدن بدون آب گرفتن؛ یکی از علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی

برخی اوقات نیز ممکن است شما صدای کارکردن ماشین لباسشویی خود را بشنوید اما متوجه بشوید که ماشین قادر به آب‌گیری نیست. یکی از مواردی که می‌تواند به این مشکل ختم بشود، آب نداشتن شیر تغذیه است. برای این منظور، آب شیر ظرفشویی را باز کنید. در صورتی که آب جاری نشد، پس مطمئن شوید که ماشین شما ایرادی ندارد.

علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی در بخش آب‌گیری تنها به شیر تغذیه آب مربوط نمی‌شود. بدین معنی که ممکن است فیلتر ورودی شیر الکتریکی نیز مانع ‌آب‌گیری شود. این مشکل به دلیل کثیف بودن این فیلتر رخ می‌دهد و باید تمیز بشود. همچنین باید اتصال شیر آب به تایمر را هم بررسی کنید و در صورت خراب بودن، نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید.

نمایندگی تعمیرات ایندزیت در تهران

ماشین لباسشویی فقط آب‌گیری می‌کند

یکی از شایع‌ترین مشکلات ماشین‌های لباسشویی این است که فقط آب‌گیری انجام می‌دهد. یکی از مواردی که باعث بروز این مشکل می‌شود، خرابی هیدرواستات است. برای بررسی هیدرواستات باید پلاتین‌های مربوط به تغذیه موتور تایمر را بررسی کنید. در صورت معیوب بودن پلاتین نیز باید نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید.

همچنین ممکن است سیم رابط هیدرواستات به تایمر خراب باشد. در این صورت نیز باید آن بخش سیم‌کشی را تعویض کنید. ضمنا ممکن است مشکل از سمت موتور تایمر باشد که معمولا این خرابی به دلیل وجود نقص در چرخ‌دنده‌ها رخ می‌دهد.

نمایندگی تعمیرات هیمالیا در تهران 

ورود آب به مخزن در زمان خاموشی

یکی از مواردی که می‌تواند یکی از علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی باشد، خرابی شیر الکتریکی است. بدین صورت که حتی در زمان خاموشی نیز آب وارد ماشین لباسشویی می‌شود. برای رفع این مشکل مکانیکی باید این شیر مورد بررسی کامل قرار بگیرد و در صورت خرابی تعمیر یا تعویض شود.

لبریز شدن آب درون مخزن

لبریز شدن آب در ماشین لباسشویی در حین کار، می‌تواند به دلیل خرابی هیدرواستات رخ بدهد. لذا باید این وسیله مورد بازبینی کامل قرار بگیرد. همچنین ممکن است شلنگ ورودی به هیدرواستات سوراخ شده یا چاک خورده باشد. در این صورت، خوای فشرده درون شلنگ از آن خارج خواهد شد. البته ممکن است این مشکل تنها با یک تنظیم ساده نیز رفع بشود. بدین صورت که بر روی هیدرواستات پیچ تنظیمی قرار دارد که می‌توانید با چرخاندن آن‌، این وسیله را تنظیم کنید.

نشتی آب؛ یکی از شایع‌ترین علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی

شاید بتوان به جرئت گفت که نشتی آب شایع‌ترین علت های اصلی خرابی ماشین لباسشویی است که تقریبا تمام خانواده‌های ایرانی به آن برخورده‌اند. یکی از مواردی که می‌تواند به این معضل منجر شود، خرابی لاستیک دور در است. لذا باید ابتدا به خوبی این لاستیک را بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه سوراخی، نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

همچنین ممکن است مخزن ماشین لباسشویی نیز سوراخ شده باشد. این مخازن می‌توانند در برخی موارد تعمیر شوند و مثل روز اول به کار خود ادامه بدهند. البته ممکن است نشتی از جاهای دیگری نیز رخ بدهد. یکی از مواردی که باید آن‌را چک کنید، اتصال شلنگ ورودی به شیر الکتریکی است. این اتصال در صورت محکم نبودن باعث نشت آب می‌شود.

لازم به ذکر است که در بخش آب‌های خروجی نیز ممکن است مشکل رخ داده و نشت آب رخ بدهد. لذا باید پمپ آب مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین باید فیلتر خروچی آب را هم مورد بررسی قرار بدهید. چرا که این فیلتر در صورت خرابی، آب را خارج نخواهد کرد و باعث نشت آب از ماشین لباسشویی خواهد شد.

گرم نشدن آب درون مخزن؛ از علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی

این مورد دلایل واضحی دارد که می‌تواند نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام کنید. اولین قطعه‌ای که باید مورد بررسی قرار بگیرد، ترموستات است. شما باید سلامت این قطعه را با آمپرسنج بررسی کرده و در صورت سالم بودن، آن را تنظیم کنید.

همچنین ممکن است المنت دستگاه خراب باشد. از این رو باید این قطعه تعویض شده و به خوبی آب‌بندی شود. ضمنا باید سیم رابط تایمر به المنت را هم بررسی کنید. در صورت خرابی، این سیم باید تعویض بشود. همچنین پلاتین تایمر متصل به المنت ممکن است دچار مشکل شده باشد. لذا باید این قطع با نمونه سالم تعویض شود.

لرزش شدید؛ یکی دیگر از علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی

یکی از مواردی که به عنوان یکی از علت های خراب شدن ماشین لباسشویی نیز تلقی می‌شود، لرزش شدید ماشین لباسشویی در حین کار است. شما باید قبل از هر کاری از تراز بودن جای ماشین خود مطمئن شوید. در صورت تراز بودن باید به سراغ قطعات داخلی و بررسی آن‌ها بروید.

یکی از مواردی که می‌تواند دلیل لرزش ماشین لباسشویی باشد، خرابی کمک‌فنرهای ضربه‌گیر دیگ است. در دور ماشین لباسشویی، دو یا چهار عدد کمک فنر برای جذب نیروهای دیگ قرار گرفته‌اند که می‌توانند در صورت خرابی، ضربه را به بدنه منتقل کنند و باعث لرزش آن شوند.

سایت نمایندگی با تعمیرکارانی مجرب در خدمت شماست

ماشین‌های لباسشویی می‌توانند در گذر زمان با مشکلاتی مواجه شوند. البته لازم به ذکر است که این مشکلات می‌توانند مربوط به هر دو بخش مکانیکی و الکترونیکی آن‌ها باشند. وبسایت نمایندگی با داشتن انواع تاییدیه‌ها از سوی مراجع حمایت از حقوق مشتریان مانند دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی می‌تواند یک انتخاب مطمئن برای تعمیر لوازم‌های خانگی شما باشد. شعار این مجموعه سرعت، دقت، کیفیت در کنار قیمتی مناسب است که باعث شده است تا همواره مشتریان بسیاری تمایل به استفاده از خدمات این مجموعه داشته باشند.

 

چنانچه از برند هایی همچون دوو و ال جی  استفاده می نمایید ما  تعمیر ماشین لباسشویی الجی و تعمیر ماشین لباسشویی دوو در تهران بر عهده میگیریم و می توانیم بصورت آنلاین و حضوری مشکلات دستگاه شما را برطرف کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0
دیدگاه‌های نوشته

enemad-logo
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید