تماس با دفتر مرکزی : ۰۲۱۲۸۴۲۲۰۲۷

نمایندگی مجاز مرکزی تعمیرات لوازم خانگی Servicman

علت های اصلی خرابی ماشین ظرفشویی | رایج‌ترین مشکلات یک ماشین ظرفشویی چیست

ماشین‌های ظرفشویی و خرابی‌های احتمالی

ماشین‌های ظرفشویی یکی از اصلی‌ترین وسایل خانه و آشپزخانه در زندگی امروزی به شمار می‌روند. این ماشین‌ها می‌توانند زندگی را آسان‌تر کنند. اما به دلیل ظرافت کار بالا، ممکن است برخی اوقات این ماشین‌ها با مشکلاتی مواجه شوند. این مشکلات بنا به دلایل مختلفی رخ می‌دهند. بعضی اوقات ممکن است این مشکلات به دلیل استفاده نادرست و گاهی نیز به دلیل استهلاک وسایل به وجود بیایند. در ادامه این مطلب از وب‌سایت نمایندگی قصد داریم تا به طور کامل علت های اصلی خرابی ماشین ظرفشویی را مورد بررسی قرار بدهیم.

علت های اصلی خرابی ماشین ظرفشویی

همانطور که گفته شد، ماشین‌های ظرفشویی به عنوان یک کمک‌کننده در بیشتر خانه‌ها حضور دارند. اما به دلیل ضرافت کار بالا و دارابودن چند صد قطعه حساس درون این ماشین‌ها ممکن است، در برخی اوقات ماشین‌های ظرفشویی نتوانند بازده مناسبی داشته باشند و عملکرد درستی را از خود نشان بدهند. در ادامه قصد داریم تا رایج‌ترین مشکلات ماشین‌های ظرفشویی و راه‌های رفع این مشکلات را با هم بررسی کنیم.

نمایندگی تعمیرات بوش در تهران

پاک نکردن لکه‌ها

عدم شست‌‍وشو به این معنا نیست که ماشین‌ ظرفشویی شما نمی‌تواند هیچ لکه‌ای را پاک کند. بلکه بدین معناست که ماشین ظرفشویی نمی‌تواند لکه‌ها را به خوبی پاک کند. این مشکل، یکی از رایج‌ترین ایرادات یک ماشین ظرفشویی است و در صورت برخوردن به این مشکل باید بتوانید نسبت به رفع آن اقدام کنید.

اولین نکته‌ای که باید برای بررسی این مشکل به آن توجه کنید، تمیز بودن خود دستگاه است. بنابراین باید دیواره‌های آن را را به خوبی بررسی کنید و در صورت داشتن هرگونه کثیفی، نسبت به تمیز کردن آن‌ها اقدام کنید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که برای تمیز کردن ماشین‌های ظرفشویی نباید تنها به شست‌وشوی دیواره آن‌ها اکتفا کنید. بلکه باید واشر لاستیک در، فیلتر تخلیه و منافذ بازوهای اسپری را نیز بررسی کرده و نسبت به تمیز کردن آن‌ها اقدام کنید.

اما در این میان، باید در نظر داشته باشید که این مشکل ممکن است به دلیل کثیف بودن رخ ندهد. شما باید بازوهای اسپری و آب‌پاش را به خوبی بررسی کنید و از سلامت آن‌ها مطمئن شوید. چرا که در صورت خراب بودن و عدم چرخش آن‌ها، ظروف تمیز نخواهند شد. البته ممکن است این بازوها سالم باشند اما مشکل در عدم توان اسپری کردن با فشار آب باشد. در این صورت باید مایع شوینده و پودر را بررسی کنید. لذا ممکن است این مواد مناسب ماشین ظرفشویی شما نباشند.

نمایندگی تعمیرات آاگ در تهران

سروصدای زیاد در حین کار؛ یکی از علت های اصلی خرابی ماشین ظرفشویی

در بسیاری از اوقات، ماشین‌ ظرفشویی شما به خوبی کار می‌کند و شما مشکلی در عملکرد آن احساس نمی‌کنید. اما نکته‌ای که می‌تواند بسیار برای شما آزار دهنده باشد، ایجاد سروصدای زیاد در حین کار است. این مشکل می‌تواند بسیار برای دارندگان ماشین‌های ظرفشویی آزاردهنده باشد. همچنین ایجاد سروصدای زیاد در حین کار را می‌توان به عنوان یکی علت های اصلی خرابی ماشین ظرفشویی نامید.

اولین نکته قابل بررسی در خرابی ماشین‌های ظرفشویی، بررسی پمپ است. این پمپ در صورت خرابی و عدم توجه به آن می‌تواند در طول زمان، مشکلات متعددی را برای دارنده ماشین‌ ظرفشویی ایجاد کند. یکی از نشانه‌های خرابی پمپ، ایجاد سروصدای زیاد در حین کار است. شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که ایجاد سروصدای زیاد درحین کار تنها مربوط به پمپ ماشین نیست.

یکی دیگر از علت های اصلی خرابی ماشین ظرفشویی که می‌تواند به ایجاد سروصدای زیاد منجر شود، چینش نادرست ظروف است. زمانی که ظروف به صورت نادرست چیده شوند، بازوهای اسپری و آب‌پاش با آن‌ها برخورد خواهند کرد و در این صورت شما سروصدای زیادی را از درون ماشین ظرفشویی خود احساس خواهید کرد.

در برخی موارد نیز ممکن است بازوهای آبپاش به مشکل برخورده باشند و در این صورت شما باید نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید. لازم به ذکر است که تعویض بازوهای آب‌پاش کاری تخصصی است و نباید توسط افراد غیر مجاز انجام شود.

خشک نشدن ظروف در ماشین‌های ظرفشویی

یکی از علت های اصلی خرابی ماشین ظرفشویی که می‌تواند برای دارندگان آن بسیار آزار دهنده باشد، خشک نشدن ظروف پس از شست‌وشو است. شایان ذکر است که در ماشین‌های ظرفشویی هیترها و المنت‌های گرمایی قرار دارند که دستگاه برای خشک کردن ظروف از آن‌ها استفاده می‌کند. در بسیاری از مواقع خروجی‌های این المنت‌ها که در زیر دستگاه‌ قرار دارند، می‌توانند مشکل‌ساز شوند و ظروف را خشک نکنند. لذا شما در صورت برخورد با این مشکل، باید ابتدا این ترمینال‌ها را بررسی کنید.

یکی دیگر از موارد مربوط به خشک نشدن ماشین‌های ظرفشویی، خرابی ترموستات است. ترموستات وطیفه کنترل دما در ماشین ظرفشویی را دارد و در صورت بروز مشکل در عملکرد آن‌، ماشین ظرفشویی نیز قادر به خشک‌کردن ظروف نخواهد بود. این قطعه باید با دستگاه مولتی‌متر بررسی شود و در صورت خرابی، نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

خشک نشدن ظروف در ماشین‌های ظرفشویی تنها به موارد ذکر شده ختم نمی‌شود. بلکه وجود مشکل در مخزن آبکشی و کلاهک نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایل بروز این خطا باشد. شما باید بتوانید این این موارد را به خوبی بررسی کرده و در صورت بورز مشکل در هرکدام از آن‌ها، نسبت به تعمیر یا تعویض اقدام کنید.

نمایندگی تعمیرات الکترواستیل در تهران

نشت آب در ماشین‌های ظرفشویی

از دیگر علت های اصلی خرابی ماشین ظرفشویی، نشتی آب به صورت تدریجی است. ماشین‌های ظرفشویی می‌توانند در برخی موارد و در صورتی رابی برخی قطعات، از خود آب نشت کنند. شما در صورت مشاهده این مشکل باید سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنید. در غیر این صورت، خسارات جبران ناپذیری گریبان‌گیر شما خواهد شد.

یکی از دلایل نشتی آب، سالم نبودن واشر لاستیکی و بست درب است. ضمنا ممکن است در برخی موارد نیز شلنگ تخلیه مسدود یا پاره شده باشد. همچنین ممکن است پمپ شما مشکل داشته باشد که در صورت خرابی شما صدای زیاد آن را خواهید شنید. شاید هم نشت آب تنها به دلیل خرابی و یا شل بودن بست پمپ رخ بدهد که باید این مورد نبز بررسی شود.

ماشین ظرفشویی نمی‌تواند آب‌گیری کند

از دیگر مواردی که می‌تواند بسیار برای دارندگان ماشین‌های ظرفشویی اذیت‌کننده باشند. آب‌گیری نکردن این ماشین‌ها است. یکی از ساده‌ترین قطعاتی که باید قبل از هر کاری آن را بررسی کنید، قفل در است. در صورتی خرابی، این قفل به دستگاه اجازه شست‌وشو را نخواهد داد و ماشین ظرفشویی شما وارد فرآیند آب‌گیری نخواهد شد.

همچنین باید شیر ورودی آب، شیر برقی و شلنگ‌های متصل به آن‌ها را هم بررسی کنید. در صورت خرابی این شلنگ‌ها باید نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کرده و دوباره ماشین را برای عملکرد صحیح بررسی کنید. ضمنا باید سوئیخ و دستگاه شناور نیز بررسی شوند. در صورت خرابی این قطعات، شما به مشکلات مختلفی از جمله آب‌گیری نکردن ماشین بر خواهید خورد.

نمایندگی تعمیرات ایندزیت در تهران

یکی از علت های اصلی خرابی ماشین ظرفشویی، عدم اتصال برق است

در بسیاری اوقات نیز کار به عملکرد نادرست نمی‌رسد. به عبارتی دیگر، ماشین ظرفشویی شما اصلا روشن نمی‌شود که بخواهد از خود عملکردی نشان بدهد. این مشکل، منشا الکتریکی دارد و باید قبل از هرچیز پریز برق را بررسی کنید. در صورت سالم بودن پریز باید فیوزهای درون ماشنی ظرفشویی بررسی شوند. لازم به ذکر است که این موارد همگی باید توسط افراد مجاز و متخصص در این زمینه بررسی شوند و شما در صورت نداشتن دانش تخصصی، نباید نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام کنید.

تولید بوی بد و نامطبوع

تولید بوی بد و نامطبوع نیز می‌تواند یکی دیگر از علت های اصلی خرابی ماشین ظرفشویی باشد. در صورت بروز این مشکل باید تمام جداره‌های ماشین ظرفشویی و بازوهای اسپری آب را به خوبی تمیز کنید. همچنین می‌توانین برای رفع این بو، مقداری خوشبو کننده را درون ماشین ظرفشویی خود اسپری کنید.

نمایندگی تعمیرات هیمالیا در تهران 

طولانی شدن فرآیند شست‌وشو

طولانی شدن فرآیند شست‌وشو نیز می‌تواند بسیار برای دارندگان ماشین‌های ظرفشویی آزار دهنده باشد. این مشکل، ایرادی کلی است و برای بررسی آن باید قطعات بسیاری مورد بررسی قرار بگیرند. از این قطعات نیز می‌توان به گرماساز، ترموستات و موتور تایمر اشاره کرد.

تخلیه‌نکردن آب؛ از علت های شایع و  اصلی خرابی ماشین ظرفشویی

تخلیه نکردن آب نیز می‌تواند یکی از علت های اصلی خرابی ماشین ظرفشویی باشد. در صورت بروز این مشکل باید ابتدا پمپ تخلیه مورد بررسی قرار گرفته شود. عوامل بسیاری می‌توانند باعث مسدود شدن مسیر گردش پروانه این پمپ شوند و از این رو شما باید از سالم بودن و آزاد بودن مسیر پروانه پمپ اطمینان حاصل کنید.

فیلتر تخلیه نیز از دیگر دلایل بروز خطای تخلیه‌ نکردن در ماشین‌های ظرفشویی است. این فیلتر به مرور زمان باعث بسته‌شدن مسیر آب خواهد شد و در این حالت شما باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. در ضمن خرابی یا گرفتی شیر و شلنگ تخلیه نیز می‌تواند به تخلیه نکردن آب منجر شود. شما باید با بسته شیر فلکه آب، این شیر و شلنگ‌ها را مورد بررسی قرار بدهید.

خدمات متنوع وب‌سایت نمایندگی در رابطه با خرابی ماشین‌های ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی به دلیل ظرافت بالا در طراحی و عملکرد باید همواره توسط افراد مجرب و متخصص تعمیر شوند و مورد بازبینی قرار بگیرند. وب‌سایت نمایندگی با داشتن تمام تاییدیه‌های لازم برای جلب اعتماد شما مشتریان عزیز، می‌تواند به شما در تعمیر و سرویس لوازم خانگی کمک کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت بازبینی برای ماشین ظرفشویی خود، با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0
دیدگاه‌های نوشته

enemad-logo
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید