تماس با دفتر مرکزی : ۰۲۱۲۸۴۲۲۰۲۷

نمایندگی مجاز مرکزی تعمیرات لوازم خانگی Servicman

علت‌های اصلی خرابی یخچال | علل رایج از کارافتادگی‌ قطعات یخچال را بشناسید

Worker Repairing

خرابی یخچال‌ برای تمامی اعضای خانواده آزاردهنده است

یخچال‌ها عضوی جدایی‌ناپذیر از سبک زندگی مدرن هستند و خرابی آن‌ها می‌تواند برای تمامی اعضای خانواده آزار دهنده باشد. عوامل متعددی وجود دارند که ممکن است باعث خرابی یخچال شوند. این خرابی‌ها معمولا با علامت‌هایی مانند از کار افتادگی و صدای نامتعارف همراه هستند که شما را از مشکلی در یخچال خود مطلع می‌کنند. در این مطلب از سایت نمایندگی با ما همراه باشید تا با علت‌های اصلی خرابی یخچال آشنا شوید.

علت‌های اصلی خرابی یخچالیخچال‌ها چه زمانی به تعمیر نیاز دارند

یخچال‌ها را می‌توان به عنوان مهم‌ترین عضو هر آشپرخانه معرفی کرد که ممکن است با خرابی‌های مختلفی روبرو شوند. این وسایل الکترومکانیکی روزانه با خطرات مختلفی از جمله کم و زیاد شدن فشار برق و عوامل مربوط به نگه‎داری روبرو هستند که ممکن است باعث خرابی آن‌ها شوند.

اگر به علائم اولیه خرابی یخچال دقت نشود، احتمال بروز مشکلات جدی و از کارافتادگی سیستم‌های یخچال وجود دارد. توجه داشته باشید که یخچال‌ها از ده‌ها قطعات الکترومکانیکی تشکیل شده‌اند، که پیشنهاد می‌شود برای درست کردن آن‌ها به سراغ متخصصان تعمیر یخچال بروید.

زمانی که علائمی از جمله دود کردن، سرمای پایین در داخل یخچال، مصرف برق زیاد و یا ایجاد صداهای غیر معمول در یخچال خود مشاهده کردید، باید فورا با یک متخصص تعمیرات یخچال تماس بگیرید. برای این کار می‌توانید به سایت نمایندگی مراجعه کنید تا از بهترین خدمات ممکن در کم‌ترین زمان بهره‌مند شوید. نیرو‌های ما افرادی متخصص و با تجربه هستند که می‌توانند تمامی قطعات یخچال شما را تعمیر و یا با بهترین قطعات دیگر جایگزین کنند.

نمایندگی تعمیرات ال جی در تهران

در صورت نادیده گرفتن عوامل خرابی یخچال خود، این وسیله ممکن است با خرابی‌های جبران ناپذیری روبرو شود. برای مثال برخی از مشکلات مانند خنک نکردن یخچال در ظاهر مشکلی عظیم به نظر نرسد. اما در حقیقت این مشکل نشان‌دهنده این است که موتور یخچال تحت فشار است و در طولانی مدت باعث خرابی این قطعه گران و با ارزش می‌شود.

نمایندگی تعمیرات الکترواستیل در تهران 

علت های اصلی خرابی یخچال

علل مختلفی وجود دارند که ممکن است باعث خرابی یخچال‌ها شوند. همانطور که گفته شد این قطعات الکترومکانیکی هستند و روزانه در خطر ایجاد خرابی قرار می‌گیرند. در موارد مختلفی یخ‌ساز و آبرسان داخل یخچال دچار اشکال می‌شود. در صورت روشن شدن فیلتر تصفیه آب، باید نسبت به تعویض فیلتر آب یخچال خود اقدام کنید. این یکی از معدود مشکلاتی است که افراد آن را در نظر نمی‌گیرند. اما جالب است بدانید که تعویض فیلتر آب یخچال باعث می‌شود تا آب دریافتی از آب‌رسان معدنی و آنتی باکتریال شود. در ادامه با علت‌های اصلی خرابی یخچال‌ آشنا می‌شویم.

استفاده نامناسب از یخچال

یکی از علت‌های اصلی خرابی یخچال استفاده نامناسب اعضای خانواده از آن است. این وسایل به نگه‌داری مناسب نیاز دارند و در صورت استفاده نامناسب احتمال خرابی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. یکی از مثال‌های استفاده نامناسب از یخچال می‌تواند مختص خانواده‌هایی باشد که برخی از اعضای خانواده که معمولا کودکان هستند، به دلایل مختلف درب یخچال را باز می‌کنند.

باز کردن متعدد درب یخچال باعث می‌شود احتمال بروز مشکلاتی مانند ایجاد برفک بیشتر شود. حالا چگونه این اتفاق ممکن است رخ دهد؟ با باز شده متعدد درب یخچال پلاستیک بر روی دیواره درب این وسیله مورد استفاده متعدد قرار می‌گیرد و ممکن است دچار پارگی و یا دفرمه شدن شود. این علت سبب می‌شود تا هوا و بخار خانه به داخل یخچال نفوذ کند، و برفک‌های مزاحم فضای یخچال شما را اشغال کنند. از دیگر رفتارهای نامناسب در نگه‌داری یخچال می‌توان به قرار دادن ظروف با حرارت بالا در این وسایل اشاره کرد که باعث خرابی زود هنگام موتور یخچال می‌شود.

نمایندگی هیمالیا در تهران 

تغییر فشار برق

تغییر فشار برق یکی دیگر از علت‌های اصلی خرابی یخچال هستند که باعث بروز مشکلاتی جدی در قطعات الکتریکی یخچال می‌شوند. این مشکلات بیشتر مربوط به اداره برق و سیستم برق‌ خانه شما است اما با این حال می‌توانید تا حد امکان از بروز این مشکل جلوگیری کنید. یکی از راه‌های جلوگیری از صدمه یخچال در برابر تغییر فشار می‌توان به استفاده از محافظ‌های برق اشاره کرد. این محافظ‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که فشار بالای برق را به صورت مستقیم به یخچال نمی‌رساند. بلکه پس از چند دقیقه که معمولا یک تا دو دقیقه زمان می‌برد، برق را به یخچال می‌رساند.

البته که رسیدگی به سیستم برق‌رسانی ساختمان خود یکی از بهترین اقداماتی است که می‌توانید در این زمینه انجام دهید. این راه حل از خراب شدن دیگر وسایل الکترونیکی شما نیز جلوگیری می‌کند. بنابراین در صورت مشاهده تغییر فشار برق در ساختمان خود به دنبال منبع اصلی مشکل بگردید.

روشن نشدن یخچال به دلیل خرابی قطعه MCB

از مشکلات عامی که برای یخچال‌‌های امروزی پیش می‌آید، روشن نشدن ناگهانی این وسایل است. به عبارت دیگری به هنگام به برق زدن یخچال هیچ‌گونه جریان برقی در این وسیله صورت نمی‌گیرد. در صورت بروز این اتفاق نگران نشوید، به احتمال بسیار زیاد مشکل یخچال شما از MCB (miniature circuit breaker) یخچال‌تان است. خرابی این قطعه کوچک ممکن است باعث از کار افتادن کل یخچال شود.

نمایندگی تعمیرات بوش در تهران

ریختن آب بر روی قطعات الکترونیکی

ریختن آب بر روی قطعات الکترونیکی باعث بروز مشکل در این قطعات شود. یخچال‌ها نیز از تعداد بالایی از قطعات الکترونیکی تشکیل شده‌اند که امکان خرابی با ریختن آب بر روی آن‌ها وجود دارد. این عامل یکی از عوامل متعدد در زمینه خرابی قطعاتی مانند ال‌ای‌دی آب‌رسان و موتور یخچال است. برای پیش‌گیری از این علت خرابی یخچال تنها باید احتیاط خود را به هنگام استفاده از یخچال بالا ببرید.

نشتی و کمبود گاز در موتور یخچال

گاز یخچال از طریق لوله‌هایی در سرتاسر یخچال گسترده شده است که باعث سرما داخل این وسیله خانگی می‌شود. ایجاد مشکل در قسمتی از این لوله و به وجود آمدن نشتی سبب از دست رفتن این گاز می‌شود. در صورتی که گاز یخچال نشت پیدا کند، موتور باید انرژی بیشتری برای سرد کردن یخچال وارد کند. این فشار بیشتر در مدت طولانی باعث خرابی موتور یخچال می‌شود. لازم به ذکر است که موتور یخچال گران‌تارین قطعه یک یخچال است که اصلی‌ترین قطعه نیز به شمار می‌رود. با خراب شدن این قطعه هزینه سنگینی را برای تعویض آن باید پرداخت کنید.

نمایندگی تعمیرات آاگ در تهران

بنابراین در صورت خنک نشدن کافی یخچال یا ایجاد صداهای غیر معمول از موتور یخچال از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید. به احتمال زیاد این مشکل به خاطر نشتی لوله گازی یخچال شما ایجاد شده است. تعمیرکاران حرفه‌ای می‌توانند محل نشتی را پیدا کرده و اقدام به تعمیر و یا عوض کردن آن کنند. در صورت مشاهده چنین مشکلی در یخچال خود می‌توانید از متخصصان سایت نمایندگی استفاده کنید.

آسیب‌های ناشی از جابه‌جایی

یکی دیگر از علت‌های اصلی خرابی یخچال ، خرابی در هنگام اسباب‌کشی است. این علت یکی از آزاردهنده‌ترین عللی می‌باشد که یخچال شما ممکن است با آن مواجه شود. به هنگام اسباب‌کشی برخورد یخچال با دیوار و یا از این قبیل می‌تواند باعث ایجاد خرابی در قطعات مکانیکی و حتی الکترونیکی شود. برای پیش‌گیری از این خرابی تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، استفاده از خدمات یک باربری مجرب است. در بسیاری از موارد یخچال‌ها به هنگام اسباب‌کشی آسیب می‌بینند و باعث خرابی در یکی از قطعات مانند کمپرسور می‌شود.

نمایندگی تعمیرات ایندزیت

تجمع گرد و غبار در کندانسور

دلایل مختلفی وجود دارند که کندانسورهای یخچال‌های امروزی خراب می‌شوند. یکی از شایع‌ترین دلیل‌‌های خرابی این قطعه تجمع گرد و غبار در لوله‌های کندانسور است. کندانسور لوله‌هایی در پشت یخچال هستند که باعث ایجاد سرما در داخل یخچال می‌شوند. در صورت مشاهده دمای نامتناسب درون یخچال باید مسیر لوله‌های کندانسور را چک کنید. برای درست کردن این مشکل می‌توانید با استفاده از یک جاروبرقی تمامی گردو غبار جمع شده در کندانسور را جمع‌آوری کنید.

پیش‌گیری از بروز خرابی

یکی از راه‌های موثر برای اینکه از دردسر درست کردن مشکلات یخچال‌ها تا حد امکان دوری کنیم، مراقبت خوب از این وسیله است. به عبارت دیگر افرادی می‌توانند با مراقبت‌ خوب و استفاده از سرویس‌های چند ماهه یخچال خود را بررسی کنند تا مشکلی برای این وسیله پیش نیاید. یکی از راه‌های پیش‌گیری از یخچال استفاده از محافظ‌های درب و استفاده از محافظ‌های برق است.

تجربه خدمات برتر تعمیر یخچال در موسسه نمایندگی

در صورت مشاهده علائمی مانند ایجاد برفک، سرمازایی کم یا بیش از اندازه و یا ایجاد صداهای نامناسب در یخچال، باید با یک متخصص تعمیر قطعات یخچال تماس بگیرید. برای دریافت بهترین خدمات ممکن برای تعمیر یخچال خود پیشنهاد می‌کنیم با متخصصین سایت نمایندگی تماس بگیرید.

نمایندگی یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات تعمیر وسایل برقی منزل در ایران است که تمامی برندهای وسایل خانگی را به جز لوازم صوتی و تصویری تعمیر می‌کند. لوازم خانگی شامل ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی، یخچال، اجاق گاز و سایر موارد از برندها هستند که متخصصین ما می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن آن‌ها را تعمیر کنند. بنابراین همین حالا برای تعمیر قطعات و وسایل خانگی خود با ما تماس بگیرید.

چنانچه از برند هایی همچون دوو و ال جی  استفاده می نمایید ما  تعمیر یخچال ال جی و تعمیرات یخچال ساید دوو در تهران بر عهده میگیریم و می توانیم بصورت آنلاین و حضوری مشکلات دستگاه شما را برطرف کنیم.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
0
دیدگاه‌های نوشته

enemad-logo
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید