تماس با دفتر مرکزی : ۰۲۱۲۸۴۲۲۰۲۷

نمایندگی مجاز مرکزی تعمیرات لوازم خانگی Servicman

نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی | آشنایی با عیوب متداول و رفع‌ آنها

عیب یابی از ماشین ظرفشویی ال جی

برند ال جی گروهی از بهترین ماشین‌های ظرفشویی دنیا را تولید می‌کند که جدا از اینکه عملکرد بسیار خوبی در شست و شوی ظروف دارند، امکانات بسیار خاص و ویژه‌ای نیز ارائه می‌دهند که فرایند شست و شو را بسیار آسانتر می‌کند. با این حال مانند هر دستگاه دیگری، این دستگاه نیز می‌تواند دچار مشکلاتی شود و شما باید نسبت به عیب‌یابی آنها اقدام کرده و مشکل به وجود آمده را خودتان یا به کمک نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی برطرف کنید. از این رو برای آشنایی بیشتر شما با این مشکلات، در ادامه لیستی از رایج‌ترین عیوب این دستگاه و روش‌های رفعشان را توضیح داد‌ه‌ایم.

نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جیانواع عیوب ماشین ظرفشویی ال جی

عیوب ماشین ظرفشویی ال جی را می‌توان در دو گروه مورد بررسی قرار داد. عیوبی که به سادگی و با بررسی‌های ظاهری می‌توان آنها را حل کرد و مشکلات اساسی‌تری که حتماً نیاز است توسط نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی برطرف شوند. نکته‌ی مهم این است که باید این گروه‌بندی را جدی بگیرید. نباید مشکلات اساسی را خودتان حل کنید. زیرا در بسیاری از مواقع دیده شده است که واکاوی‌های غیرحرفه‌ای دستگاه، منجر به بروز مشکلات بیشتر و اساسی‌تر و بروز خرابی‌های جدی‌تر حتی در بخش‌های دیگر دستگاه شده است. بنابراین حتماً باید از تعمیرکاران مجاز برای رفع آنها کمک بگیرید. در ادامه بیشتر در مورد این مشکلات و سطح جدیت آنها توضیح می‌دهیم.

نمایندگی تعمیرات ال جی در تهران

دستگاه روشن نمی‌شود

شاید برایتان عجیب باشد اما این موضوع یکی از مشکلات رایجی است که در استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی رخ می‌دهد. اما نیازی به مراجعه به نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی نیست. در بیشتر این مواقع اتصال دستگاه به برق دچار مشکل شده است. بنابراین مطمئن شوید که دو شاخه به درستی در پریز قرار گرفته باشد و از برقراری جریان برق نیز مطمئن شوید. در موارد بعدی بررسی کنید که فیوز برق نپریده باشد یا نسوخته باشد. در بیشتر مواقع با انجام این کارها، مشکل برطرف شده و دستگاه روشن می‌شود.

ماشین ظرفشویی کار نمی‌کند

یکی دیگر از مشکلات ماشین ظرفشویی ال جی زمانی است که دستگاه روشن می‌شود، برق دارد اما وقتی دستوران لازم را به آن می‌دهید، شروع به کار نمی‌کند. دلایل زیادی می‌تواند در بروز این اتفاق دخیل باشد. در گام اول ببینید که درب دستگاه به طور کامل بسته شده باشد زیرا باز بودن درب مانع از شروع عملیات می‌شود. سپس ببینید دکمه‌ی استارت در حالت فشرده گیر نکرده باشد. برای آنکه فرمان شروع صادر شود، این دکمه باید به سر جای خود برگردد.

اما این مشکل می‌تواند ناشی از نقص‌های پیچیده‌تری نیز باشد. مثلاً در بعضی موارد، بُرد کنترل اصلی خراب شده است. این بخش، برق رسانی به اجزای مختلف را انجام می‌دهد و خرابی آن مانع از رساندن ولتاژ مصرفی به دستگاه و در نتیجه عدم کار کردن آن می‌شود. پنل کنترلی بخش دیگری است که می‌تواند در این مشکل نقش داشته باشد.

این پنل وظیفه‌ی ارسال فرمان‌ها به بخش‌‌های مختلف دستگاه را دارد و مانند مغز بدن انسان عمل می‌کند. شاید هم خود صفحه‌ی لمسی خراب شده است و اصلاً فرمان‌های شما را به پنل کنترل ارسال نمی‌کند. اگر اشکال از این سه بخش بود، دستگاه باید زیر نظر نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی تعمیر شود.

چرخش نامناسب بازوهای آب پاش

بازوهای دستگاه ظرفشویی بخش مهمی از عملکرد این دستگاه را انجام می‌دهند و اگر به خوبی نچرخند باعث شست و شوی ناقص ظرف‌ها می‌شوند. در بیشتر مواقع خرده غذاهایی که از ظرف‌های کثیف پاک نشده است، لای این بازوها گیر کرده و مانع از چرخیدن آن می‌شوند. گاهی نیز روزنه‌های بازو توسط این خورده غذاها مسدود شده‌اند. در هر در حالت نیازی به نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی نیست و می‌توانید با یک نظافت ساده این مشکل را برطرف کنید. گاهی نیز موضوع جدی‌تر و مربوط به عملکرد ضعیف پمپ دستگاه‌ است که نیروی کافی برای چرخیدن بازوها را ایجاد می‌کند. این موضوع باید توسط نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی مورد بررسی قرار بگیرد.

وجود رسوب روی ماشین ظرفشویی

یکی از ناامیدکننده‌ترین مشکلات ماشین ظرفشویی این است که بعد از پایان کار ببینید روی ظرف‌ها رسوب نشسته و تمیر نشده‌اند. در بیشتر مواقع وجود این رسوب سفید رنگ روی ظروف ناشی از استفاده‌ی زیاد از مواد شوینده یا استفاده از مواد شوینده‌ی نامناسب است. در گام اول شوینده‌ی خود را عوض کنید و به احتمال زیاد مشکلتان برطرف خواهد شد.

ظرفها هنوز کثیف هستند

ممکن است گاهی بعد از پایان کار درب ماشین ظرفشویی خود را باز کنید و ببینید که ظرفها هیچکدام تمیز نشده‌اند یا شستشو رضایت‌بخش نبوده است. برای رفع این مشکل ابتدا بررسی کنید که میزان شویند‌ی کافی در دستگاه ریخته باشید. سپس چیدمان ظروف را بررسی کنید. شاید چیدمان آنها را به طور صحیح انجام نداده باشید و فاصله‌ی ظروف طوری است که روی هم افتاده و مانع از چرخش مناسب آب بین آنها شده است. شاید هم برنامه‌ی نادرستی برای شست و شو انتخاب کرده‌اید.

اگر این موارد مشکلی نداشت، باید سراغ علل جدی‌تری بروید. بررسی کنید که فیلترها مسدود نشده باشند. روزنه‌ی آب پاش‌ها باید باز باشد. دستگاه را روشن کنید و اگر از آب پاش‌ها آب تخلیه نشد، این یعنی مسدود هستند و نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی باید بررسی‌های بیشتری روی دستگاهتان انجام دهد.

نمایندگی تعمیرات ساید بای ساید ال جی

عدم تخلیه‌ی آب ماشین ظرفشویی

اولین عامل دخیل در عدم تخلیه‌ی آب، گرفتگی و انسداد فیلترهاست. این فیلترها می‌توانند به راحتی و با مواد غذایی مسدود شوند. حتی ممکن است شلنگ‌های ورودی و خروجی نیز مسدود شده باشند. مطمئن شوید که آنها دچار پیچ و تابی که مانع از حرکت آب می‌شود، نشده باشند. اگر ایراد از کثیف بودن فیلترها باشد، با یک نظافت کلی برطرف می‌شود. در موارد جدی‌تر، ایراد پمپ تخلیه باعث این اتفاق می‌شود. این مورد باید توسط نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی بررسی شود و در صورت نیاز پمپ تعویض شود که می‌تواند هزینه‌ی زیادی داشته باشد.

خشک نکردن ظروف

در مورد بروز این مشکل، شاید شما برنامه‌ی درستی را انتخاب نکرده‌اید که شامل مرحله‌ی خشک کردن نیست و شاید ظرف‌ها را به درستی نچیده باشید و آنها روی هم افتاده باشند. در موارد تخصصی‌تر ممکن است پمپ حرارتی خراب شده باشد یا دریچه‌های هوا دچار ایراد شده باشند که نیاز به بررسی نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی دارد.

نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جیسر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی در حالت عادی صدای بسیار کمی دارد اما اگر سر و صداها از حالت عادی بیشتر شد ممکن است پمپ دستگاه معیوب شده باشد و به خوبی نچرخد که خود منجر به بروز سر و صدای زیادی می‌شود. این ایراد توسط نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی تشخیص داده می‌شود. گاهی هم ایراد از حلقه یاتاقان و بست بازوی آبپاش است که تشخیص آن نیز در تخصص شما نیست.

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال‌جی

نشتی آب از ماشین ظرفشویی

یکی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی مانند ماشین لباسشویی، نشت آب است. بخشی به نام شیر برقی مسئول تنظیم سطح آب است. اگر این شیر دچار ایراد شود، آب بیش از حد وارد دستگاه شده و در نتیجه سرریز می‌کند. در موارد ساده‌تر ایراد از مسدود بودن شیر تخلیه است که مانع از خروج آب از دستگاه می‌شود. به جز این ممکن است واشر یا لاستیک دور درب نیز شل شده باشد و انسداد کاملی ایجاد نشود.

رها شدن درب هنگام باز شدن

یکی دیگر از مشکلات این است که درب ماشین ظرفشویی به موقع باز شدن رها می‌شود و هیچ سفتی ( که به طور معمول رایج است) در آن وجود ندارد. در بیشتر مواقعِ بروز این مشکل، بند لولا دچار پارگی شده یا لولا خراب شده است که نیاز به تعویض توسط نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی دارد.

نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جیبوی بد ماشین ظرفشویی

این اتفاق بسیار بیشتر از آنچه فکر می‌کنید رخ می‌دهد و در بیشتر موارد به دلیل تجمع‌ چربی و مواد غذایی ظروف در فیلتر کف دستگاه است که فاسد شده و بو می‌گیرند. برای جلوگیری یا رفع این مشکل، فیلتر کف دستگاه را به صورت دوره‌ای درآورده و تخلیه کنید و بشویید. حتی گاهی نیز می‌توانید دستگاه را با سرکه ضدعفونی کنید.

سایت نمایندگی، بهترین نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، تعمیر دستگاه‌ها توسط افراد غیر حرفه‌ای یا تعمیرکارانی که در مورد برند تخصصی ندارند، می‌تواند منجر به بروز آسیب‌های بیشتر و خرابی بخش‌های دیگر شود. از این رو کمک گرفتن از نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی سریعترین راه برای برطرف کردن مشکلات دستگاه شما به روشی کاملاً اصولی است. ما در سایت نمایندگی به جز برند ال جی، خدمات تعمیرات تخصصی بسیاری دیگر از برندهای لوازم خانگی را نیز به شما ارائه‌ می‌دهیم.

تیم ما از گروهی از متخصصین باتجربه و دوره دیده تشکیل شده است که به خوبی به بخش‌های مختلف دستگاه‌های خانگی اشراف دارند و می‌توانند بلافاصله عامل مشکل را پیدا کرده و آن را برطرف کنند. سایت نمایندگی که با نام آبادان الکتریک ثبت رسمی شده است نه تنها نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی را به عهده دارد بلکه برای بسیاری دیگر از برندها نیز سرویس‌دهی می‌کند که شما می‌توانید لیست کامل این برندها را در صفحه‌ی درباره‌ی ما در سایت ببینید.

 

چنانچه از برند هایی همچون وستینگهاوس و ایندزیت استفاده می نمایید ما  نمایندگی تعمیرات وستینگهاوس و نمایندگی تعمیرات ایندزیت در تهران بر عهده میگیریم و می توانیم بصورت آنلاین و حضوری مشکلات دستگاه شما را برطرف کنیم.

enemad-logo
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید